INFONET-468X60-BANNER

Radovi na Koridoru 11

19.07.2013. | Ozon Press

I pored loših vremenskih prilika, česta kiša, radovi na izgradnji Koridora 11 od Ljiga do Preljine teku predviđenom dinamikom. To je rekao direktor projekta Koridor 11 Ivan Pavlović, koga smo zatekli u velikoj bazi azerbejdžanske firme AzVirt u Takovu. 

- Na deonici od Ljiga do Preljine koja je duga 42,2 kilometra izvode se radovi na sve tri deonice. Na deonici od Ljiga do Boljkovaca trenutno se izvode radovi na izmeštanju magistralnog puta M22, radi se na šest mostovskih konstrukcija, radi se i trasa od oko 3,5 km. Ne možemo  raditi na više trasa jer još uvek nismo razrešili svu imovinu, a što očekujemo da se razreši do septembra meseca.  Od Boljkovca do Takova radimo u zoni petlje Takovo, na četiri mostovske kontrukcije i delu trase od oko 1,5 km. Najintenzivniji radovi su na deonici od Takova do Preljine gde se izvode zemljani radovi u dužini od oko 8 km a rade se tri tunela i izmeštanje rečnih vodotokova i elktroinstalacija – navodi Pavlović.

Kako kaže direktor Koridora 11,  radovi se izvode zadovoljavajućom dinamikom, a mesečna realizacija prošlog meseca bila je oko 5 miliona evra. Izvođači radova očekuju da će do kraja godine biti izvedeni radovi u iznosu od oko 70 miliona evra.

Na deonici od Ljiga do Preljine radi se više od deset mostova. Oko dvadesetak radnika radi u selu Semedraž gde su završni radovi na pripremi za betoniranje kolovozne konstrukcije. Odgovorni izvođač radova na trećoj deonici od Takova do Preljine, Mile Jeftić, kaže da radovi na mostovima teku planiranom dinamikom, iako je kiša usporavala radove.

- Trenutno su radovi na mostovima na 102 i 103 kilometru, a radi se o mostovima dužine 600 i 400 m. Sledeće veliko gradilište je petlja Preljina gde ćemo raditi pet mostova koji su u sklopu petlje. U toku su pripremni radovi na pristupnim saobraćajnicimaa i nakon završetka pristupnih saobraćajnica počinjemo sa izradom temelja za buduću petlju Preljina.  Bilo je manjih zastoja zbog bujičnih tokova koji su izazvali zastoj od sedam dana, ali se sve to saniralo i sada smo već na završnim radovima – priča Jeftić.

I izgradnja tunela ide svojom dinamikom. Šef smene na izgradnji tunela u Šaranima, Radosav Puzović, kaže da su uslovi za rad teški kao i u svakom tunelu ali je optimista da će svi rokovi biti ispoštovani.

- Radimo 24 sata, danju i noću. Uslovi su teški kao i u svakom tunelu, jer često naiđemo povremeno na tvrdu stenu pa teško ide. Dnevno idemo po metar ipo do dva. Radimo trobigradno po 12 sati, tri dana dnevnu, tri dana noćnu smenu a potom smo tri dana slobodni. Radi se 24 sata jer u tunelu nikada ne sme da se stane sa radovima – objašnjava Puzović.

Slobodan Đurđević, nadzorni organ na izgradnji tunela na trasi od Ljiga do Preljine, kaže da probijanje tunela ne može biti brže jer se mora voditi računa pre svega o bezbednosti.

- Na ovoj deonici od Ljiga do Preljine gradi se pet tunela. Tuneli su takva konstrukcija da je neophodna stalna pažnja jer se nikada ne zna šta može da naiđe iza sledećeg metra. U tom smislu je gradnja tunela veliki izazov. Neko će reći da je probijanje sporo ali ono mora pre svega da bude bezbedno. Ne samo da su tuneli dugački nego su u pitanju i veliki profili, i zato se napreduje metar po metar. U tunelima sve može da se radi sem da se žuri. U njima se radi 24 sata, jer čim se uradi iskop mora da se postavi mreža i da se betonira – objašnjava Đurđević.

U ovom trenutku, deonica od Ljiga do Preljine, je jedno od najvećih gradilišta u Srbiji. Na izgradnji je angažovano oko 1.400 radnika, a oni dolaze iz skoro cele Srbije, Azerbejdžana ali i zemalja okruženja.

- Mi smo jedna multinacionalna kompanija i imamo radnike od Azerbejdžana, pa do Slovenije, naravno iz svih krajeva naše zemlje. Funkcionišemo dobro što se vidi i po poslu koji izvodimo. Ima dosta ljudi koji znaju engleski jezik ali dosta naših kpolega iz Azerbejdžana znaju srpski jer su ranije učili ruski jezik. Mi pomalo učimo turski jezik tako da odlično funkcionišemo za sada – kaže Mile Jeftić.

U izgradnju auto-puta maksimalno su uključeni i meštani. Ivan Pavlović iz Koridora 11, kaže da je želja da lokalna zajednica maksimalno iskoristi benefit jednog ovako velikog projekta.

Deonice

Autoput od Preljine do Beograda biće dužine 117 kilometara. Trenutno se rade deonice od Uba do Lajkovca 12,5km i od Ljiga do Preljine 40,2km. Očekuje se početak radova sa kineskom kompanijom od Obrenovca do Uba i od Lajkovca do Ljiga ukupne dužine 50 km. Ostaje da se ugovori deonica od Beograda do Obrenovca. Ugovoreni završetak radova na deonici Ljig-Preljina je septembar 2016. godine.

 

Komentari: 0

VESTI /iz kategorije/


REHAU-300X120-BANNER

Anketa

Kojom vrstom toplotne izolacije je izolovan vaš stan/kuća?
DARKO 15.04.2024.
Nadam se da će ulazak u tunel biti kroz par...
Nemanja 31.03.2024.
A coskovi kako se zidaju?
Miodrag 30.03.2024.
Kuću sam počeo da gradim na porodicnom iman...
Milan 30.03.2024.
Kad završe Ameri ovaj hotel nebi bilo loše ...
Dr 20.03.2024.
Najveća prednost betonskog crepa u odnosu n...

;