Gradonačelnik Novog Sada Igor Pavličić izjavio je juče da početak izgradnje drumsko-železničkog Žeželjevog mosta kasni zbog problema sa idejnim projektom mosta, koordinacije između učesnika u projektu, kao i zbog toga što se deo gradilišta nalazi u vodozaštitnom području Petrovaradina.
Pavličić je na konferenciji za novinare rekao da ceo postupak izgradnje mosta vode "Železnice Srbije", a da je Evropska unija izdvojila za taj projekat 26,2 miliona evra, dok će Vojvodina i Novi Sad finansirati radove u ukupnoj vrednosti od oko 19,1 miliona evra.
On je izjavio kako je uveren da će izgradnja Žeželjevog mosta biti započeta ove godine i podsetio da je rok za završetak radova tri godine.
- Problemi su, dakle, više formalne nego suštinske prirode - kazao je Pavličić.
"Železnice Srbije" ranije su saopštile da su izvođači kasnili sa predajom glavnog projekta za izgradnju mosta i ocenile da to ipak ne mora da ugrozi krajnji rok za izgradnju, a to je novembar 2013. godine, ukoliko se pojača dinamika realizacije projekta.
Ugovori sa izvođačima, špansko-italijanskim konzorcijumom "Azvi-Taddei-Horta Conslada" potpisani su u januaru 2011, na osnovu idejnog projekta i oni su bili obavezni da urade glavni projekat do jula prošle godine.
Žeželjev most srušen je u NATO bombardovanju 1999. godine, a u njegovoj blizini 2000. godine izgrađen je privremeni drumsko-železnički montažno-demontažni most, koji usporava i drumski i železnički saobraćaj na evropskom Koridoru 10. Zbog nedovoljne visine prilikom velikih vodostaja Dunava, most sprečava veće brodove da plove tom rekom.