INFONET-468X60-BANNER

BLANKO-970X250-BANNER

U Beogradu tri nova javna parkirališta do kraja 2011. godine

05.09.2011. | Blic

Do kraja godine Beograd će dobiti još tri javna parkirališta, najavljuje za "Blic" Boban Kovačević, direktor JKP "Parking servis". Planom generalne regulacije predviđena je i 51 lokacija za izgradnju novih podzemnih garaža, a gde će i kada biti izgrađena prva nova javna garaža zavisi od privatnog kapitala.

Levo - novi parking na Zvezdari

Nakon što su u saradnji sa opštinom Zvezadara podigli garažu sa 104 parking mesta na lokaciji između Doma zdravlja "Zvezdara" i Cvetkove pijace, u "Parking servisu" planiraju da do kraja godine otvore još tri parkirališta.

- Do kraja godine podići ćemo još tri, kod Tašmajdanskog parka, zatim u blizini VMA, gde ćemo u saradnji sa Vojskom Srbije obezbediti ukupno 700 praking mesta, a dovršićemo i gradnju parkirališta u Ulici Vojvode Dobrnjca sa 250 mesta za parkiranje - najavljuje Boban Kovačević, direktor JKP "Parking servis", i dodaje da se gradnja garaže kod Beton hale sa 400 parking mesta pokazala kao pun pogodak.

Saobraćajni stručnjaci i urbanisti odvano ističu da u centru grada, osim javnih parkirališta, nedostaje sedam do 10 javnih podzemnih garaža. Međutim, i dalje se čeka da se u ovaj posao uključe i privatnici, što je odlukom Grada predviđeno još početkom juna.

- Tom odlukom ostvaren je urbanistički preduslov, pošto je planom mreže javnih garaža ucrtana ukupno 51 potencijalna nova lokacija za nova podzemna parkirališta. Očekuje se da do kraja godine grad odredi uslove pod kojima bi privatni investitori mogli da učestvuju u gradnji garaže. To se pre svega odnosi na uslove eksploatacije takvih parkirališta od strane privatnika. Na primer, privatnici će moći da grade garaže, a zatim da kroz razumnu ekonomsku cenu parkinga vrate uloženi kapital i zarađuju u određenom periodu, koji bi po nekim procenama trajao od 20 do 25 godina - objašnjava Kovačević.

Jedna javna garaža košta od 5 do 10 miliona evra. U Sekretarijatu za saobraćaj kažu da od investitora zavisi kada će i na kojim lokacijama početi gradnja novih garaža, a grad Beograd će se u tome osloniti na privatni kapital.

Prema rečima stručnjaka, veliko je pitanje koliko su podzemne garaže u ovom trenutku potrebne.

- Treba prvo razmisliti o tome koliko je problem parkiranja uošte izražen, jer je činjenica da je zoniranje donelo veliki boljitak u poslednjih nekoliko godina. Garaže mogu da se grade ispod parkova, tamo gde je to potrebno, a samo na prvi pogled primamljive su lokacije u parku Manjež, Tašmajdanskom parku, kod "Gradića Pejtona", ali i u Mitićevoj rupi na Slaviji. To međutim ne znači da parkove treba rušiti, naprotiv. Ako treba, gradi garažu ispod parka, a park ne diraj - kaže saobraćajni inženjer Vladimir Simidžija.

 

Komentari: 0

VESTI /iz kategorije/


REHAU-300X120-BANNER

Anketa

Kojom vrstom toplotne izolacije je izolovan vaš stan/kuća?
DARKO 15.04.2024.
Nadam se da će ulazak u tunel biti kroz par...
Nemanja 31.03.2024.
A coskovi kako se zidaju?
Miodrag 30.03.2024.
Kuću sam počeo da gradim na porodicnom iman...
Milan 30.03.2024.
Kad završe Ameri ovaj hotel nebi bilo loše ...
Dr 20.03.2024.
Najveća prednost betonskog crepa u odnosu n...

;