INFONET-468X60-BANNER

BLANKO-970X250-BANNER

IFC zainteresovan za javno-privatna partnerstva u Srbiji

09.02.2011. | eKapija

Ministar za infrastrukturu Milutin Mrkonjić razgovarao je juče sa direktorom zaduženim za infrastrukturu i prirodne resurse Međunarodne finansijske korporacije (IFC), koja je članica Svetske banke za Evropu, Bliski istok i Severnu Ameriku Gulrezom Hodom, saopšteno je na sajtu Vlade Srbije.

Mrkonjić je rekao da je delegacija ove korporacije izrazila spremnost da podrži razvoj infrastrukture u Srbiji kroz primenu modela javno-privatnog partnerstva.

Ono što njih interesuje su pripremljeni projekti, ukazao je on i naveo da će predmet pregovora biti i izgradnja beogradskog metroa, mostova i obilaznice oko Beograda.

Ministar je tokom sastanka naglasio da je za Srbiju u oblasti putne infrastrukture prioritet završetak Koridora 10, što će biti učinjeno do kraja sledeće godine.

- Drugi prioritet je izgradnja autoputa od Beograda do Boljara na crnogorskoj granici – Koridor 11, koji će koštati 2 milijardi evra - dodao je Mrkonjić.

Takođe, on je rekao da je u oblasti putne infrastrukture treći prioritet izgradnja regionalnih autoputeva od Beograda ka Vršcu, od Rume do Šapca, od Paraćina do Zaječara i od Pojata prema Republici Srpskoj, uz napomenu da će svi ti projekti biti završeni u narednih 10 godina.

U oblasti železničkog saobraćaja, kako je istakao, prioritet je izgradnja Koridora 10, sa elektrificiranim i dvokolosečnim prugama za mešoviti saobraćaj, na kojima će vozovi moći da saobraćaju brzinom od najmanje 160 kilometara na čas, za šta će u narednih šest godina biti opredeljeno 4,6 milijardi evra.

U naredne dve godine u železnički Koridor 10 biće uložena 1,1 milijarda evra za deonice od Beograda do Subotice, za Beogradski železnički čvor i za deonicu od Niša do Dimitrovgrada, što bi trebalo da bude završeno do kraja 2012. godine, dodao je ministar.

Mrkonjić je objasnio da će prioritet na železnici biti i modernizacija pruge Beograd–Bar, čija je vrednost radova približno 350 miliona evra, a u naredne dve godine trebalo bi da se gradi beogradski metro.

Prema njegovim rečima, prioritet je i reka Dunav i u naredne četiri godine biće uloženo 350 miliona evra u opremanje luka, a za državu će biti prioritet i formiranje nove nacionalne aviokompanije u strateškom partnerstvu sa nekom uspešnom kompanijom.

Hoda je naveo da je IFC zainteresovan za saradnju sa Srbijom i dodao da će u narednom periodu biti razmotreni svi predloženi projekti i mogućnosti.

On je precizirao da se IFC bavi javno-privatnim partnerstvom na globalnom nivou, pri čemu je tu najvažnije da rizik bude pravilno raspoređen između javnog i privatnog sektora i da taj model bude dobro strukturiran.

 

Komentari: 0

VESTI /iz kategorije/


REHAU-300X120-BANNER

Anketa

Kojom vrstom toplotne izolacije je izolovan vaš stan/kuća?
DARKO 15.04.2024.
Nadam se da će ulazak u tunel biti kroz par...
Nemanja 31.03.2024.
A coskovi kako se zidaju?
Miodrag 30.03.2024.
Kuću sam počeo da gradim na porodicnom iman...
Milan 30.03.2024.
Kad završe Ameri ovaj hotel nebi bilo loše ...
Dr 20.03.2024.
Najveća prednost betonskog crepa u odnosu n...

;