BAU2025-468X60-BANNER

SFSOPLATE-970X250-BANNER

Plan brze saobraćajnice Kraljevo-Raška-Novi Pazar na javnom uvidu

23.06.2023. | eKapija

Povodom izrade prostornog plana područja posebne namene infrastrukturnog koridora brze saobraćajnice IB reda Kraljevo-Raška-Novi Pazar Ministarstvo građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture oglasilo je rani javni uvid.

saobraćajnica

Ilustracija (Foto: Pixabay)

Predloženo je da okvirna granica plana obuhvata delove teritorija gradova Kraljevo i Novi Pazar, kao i delove opštine Raška.

Kako navodi portal eKapija, na teritoriji grada Kraljeva biće obuhvaćene katastarske opštine: Adrani, Bare, Bogutovac, Bresnik, Bezna, Vrdila, Drakčići, Jarčujak, Konarevo, Maglič, Mrsać, Mataruge, Musina Reka, Polumir, Popoviči, Progorelica, Tadenje, Ušće, Zamčanje i Cerje.

Plan na teritoriji opštine Raška obuhvata katastarske opštine: Baljevac, Bela Stena, Beoci, Biljanovac, Varevo, Draganići, Žutice, Korlaće, Kućane, Milatkoviće, Nosoljin, Pavlica, Panojeviće, Piskanja, Pobrđe, Raška, Rvati i Supnje, a na teritoriji grada Novog Pazara: Batnjik, Koprivnica, Postenje i Požežina.

Prostornim planom biće obuhvaćeni koridor planirane brze saobraćajnice na pravcu Kraljevo-Novi Pazar dužine oko 83,4km i širine od 50m do 300m, koji obuhvata trasu sa zaštitnim pojasevima brze saobraćajnice (državnog puta), kao i postojeći i planirani koridori drugih magistralnih infrastrukturnih sistema sa trasom i zaštitnim pojasima (neposrednim i širim) infrastrukturnih sistema koji su u obuhvatu planskog područja (železnička pruga, gasovodi, dalekovodi, optički kablovi i dr. koji se ukrštaju sa brzom saobraćajnicom), piše eKapija.

Ukupna površina preliminarnog obuhvata plana je 650,37km2.

Koridor brze saobraćajnice počinje od petlje Adrani na državnom putu IA reda broj 5 (auto-put E-761, u izgradnji) i pruža se južno novom trasom, zaobilazeći sa zapadne strane građevinsko područje grada Kraljeva i presecajući postojeći (stari) put Čačak-Kraljevo.

U reonu naselja Mataruge i Progorelica trasa brze saobraćajnice se spaja sa postojećim državnim putem IB reda broj 22 i dalje većim delom pruža njegovom trasom kroz Ibarsku klisuru, pri čemu se na pojedinim delovima definiše nova trasa prilagođena potrebnoj geometriji puta.

Novoplanirana trasa brze saobraćajnice se od naselja Ušće odvaja od trase postojećeg puta, sa kojom se ponovo spaja kod naselja Baljevac. Novoplanirana trasa zaobilazi građevinsko područje Raške sa zapadne strane i dalje se pruža novoplaniranom trasom sve do Novog Pazara.

Čitava trasa brze saobraćajnice projektuje se za brzinu od 80km/h do 100km/h.

Obrađivač prostornog plana je Institut za arhitekturu i urbanizam Srbije, u saradnji sa obrađivačima idejnog projekta brze saobraćajnice Hidroprojekat saobraćaj DOO, Građevinski fakultet Univerziteta u Beogradu, Saobraćajni fakultet Univerziteta u Beogradu, Građevinski institut CPL DOO i NR Geo inženjering, u skladu sa ugovorom iz marta 2023. godine, navodi eKapija.

Plan se nalazi na ranom javnom uvidu do 5. jula.

 

Komentari: 0

Vezane kategorije


VESTI /iz kategorije/


ISTAKNUTE FIRME /iz kategorije/


Anketa

Kojom vrstom toplotne izolacije je izolovan vaš stan/kuća?
Saša Levi 24.11.2024.
Veseli me da će “Linearni grad” koji su prv...
Nenad 13.11.2024.
Lepa je ta inicijattiva. Da vidim kakva e b...
Ilija Čvorović 29.10.2024.
Ništa bez garaže
Aleksandra Nikolic 20.10.2024.
Tekst je iz 21. godine, sada je oktobar 24....
Aca 14.09.2024.
Dovoljno je voziti se Bulevarom od Kaluđeri...

;