Početak probijanja železničkog tunela kroz Frušku goru i izgradnje vijadukta koji povezuje Čortanovce i Sremske Karlovce predstavlja nastavak realizacije kapitalnog projekta izgradnje brze pruge Beograd – Budimpešta. Za deonicu od Novog Sada do Subotice finalizacija pregovora sa neimarima očekuje se do kraja proleća nakon čega će biti poznati detalji o početku gradnje.
Od Beograda do Novog Sada trenutno je veliko gradilište na izgradnji železničke infrastrukture koja će omogućiti vozovima da dostižu maksimalne brzine od 200km/h. U planu je da se radovi presele i severno od Dunava u bačku ravnicu, za šta su u toku pregovori oko cene izgradnje nove železničke infrastrukture.
Ilustracija (preuzeto sa www.pixabay.com)
- U pregovorima smo i trebalo bi u najskorije vreme do kraja proleća da ugovorimo posao i za deonicu od Novog Sada do Subotice. Svi detalji su dogovoreni osim cene, jer moramo da usaglasimo izmenu projekta vezano za brzinu vozova. Naime stara projektna dokumentacija je predviđala da se vozovi kreću brzinom do 160km/h a država je donela odluka da ova pruga bude izgrađena za brzinu od 200km/h. To znači da će se morati preraditi idejni projekat za prugu velike brzine i zbog toga nemamo konačnu cifru. Ja se nadam da ćemo ubrzo imati i dogovor i cenu, kako bi počeli radove na ovoj deonici - rekao je Imre Kern, državni sekretar
Radovi na modernizaciji i rekonstrukciji železničke pruge Beograd – Budimpešta započeli su krajem prošle godine i izvodiće se kroz tri faze. Prva faza je od glavnog grada do Stare Pazove, druga faza je započeta prethodne nedelje i predviđa prolazak trase kroz Frušku goru do Novog Sada, a početak treće i najduže faze od najvećeg grada Vojvodine do Subotice, još nije poznat. Trilateralni projekat modernizacije železničke pruge Beograd - Budimpešta, prvi je prekogranični projekat u okviru saradnje Kine i zemalja Centralne i Istočne Evrope, koji zajednički realizuju Srbija, Mađarska i Kina. Ukupna vrednost izgradnje pruge u Srbiji je oko dve milijarde dolara.