INFONET-468X60-BANNER

MLADOST-970X250-BANNER

U toku radovi na tunelima i vijaduktu kod Čortanovaca

29.12.2017. | RTS

Na deonici železničke pruge Stara Pazova - Novi Sad, kod Čortanovaca, u toku je bušenje šipova za postavljanje vijadukta, koji će biti izgrađen u plavnom delu Dunava. Na najzahtevnijoj deonici pruge Beograd - Budimpešta, u toku je i probijanja novih tunela. Izgradnja ovih objekata, koja se finansira iz ruskog kredita, košta 258 miliona dolara, a obavlja ih ruska firma RŽD International sa domaćim podizvođačima.

Plavni teren u blizini Dunava, ali i padine Fruške gore, najveći su izazov u modernizaciji tog dela pruge. Da bi savladali najtežu deonicu, izvođači će postaviti više od tri hiljade šipova, dužine 80 kilometara.

- Ova deonica je najkomplikovanija zato što je ovde klizište. Da bismo mogli sa tunelskim cevima da izađemo i da pređemo, morale su da se rade dve nove tunelske cevi, ukupne dužine oko 2.250 metara, morali smo da radimo zaštitu klizišta koja se radi u tri nivoa - objašnjava direktor projekta Vidoje Milentijević.

Zato se dva meseca radi na nekoliko lokacija istovremeno, a količina potrebnog materijala meri se u milionima kilograma.

- Do sada je potrošeno oko 3,5 miliona kilograma armature. Do sada je urađeno 470 šipova na ulaznom i izlaznom preduseku tunela i oko 80 šipova na vijaduktu - kaže Milentijević.

Vijadukt, dužine tri kilometra, gradi se od Čortanovaca do Sremskih Karlovaca, imaće dva koloseka i biće postavljen iznad obale Dunava na 59 stubova, a najviši je 28 metara.

- Takav vijadukt jeste prvi u istoriji srpskih železnica zato što ima toliko tešku geologiju. Ide kroz Frušku goru - ukazuje direktor RŽD Internationala Mansurbek Sultanov.

Na ovoj pruzi vozovi će razvijati brzinu i do 200 kilometara na čas. Baš zato, zbog bezbednosti, ona će čitava biti ograđena, a umesto pružnih prelaza na njoj će se nalaziti nadvožnjaci i podvožnjaci. Dotrajali objekti biće zamenjeni.

- Postoje stanične zgrade i peroni, čitava infrastruktura od Stare Pazove do Novog Sada. Sve se to projektuje i gradi po najsavremenijim evropskim propisima - ističe Sultanov.

Vijadukt i tunel bi trebalo da budu završeni za četiri godine, a tokom druge faze radova na ovoj deonici biće rekonstruisana postojeća pruga, a gradiće se i novi kolosek u dužini od 40 kilometara.

 

Komentari: 0

VESTI /iz kategorije/


ISTAKNUTE FIRME /iz kategorije/


Anketa

Kojom vrstom toplotne izolacije je izolovan vaš stan/kuća?
Nenad 12.06.2024.
Samo da je ne zatvore kao Pailulsku. Više n...
DARKO 15.04.2024.
Nadam se da će ulazak u tunel biti kroz par...
Nemanja 31.03.2024.
A coskovi kako se zidaju?
Miodrag 30.03.2024.
Kuću sam počeo da gradim na porodicnom iman...
Milan 30.03.2024.
Kad završe Ameri ovaj hotel nebi bilo loše ...

;