Na gradilišni plato u blizini Brankovog mosta u Beogradu baržama su proteklih dana stigli prvi čelični elementi novog savskog mosta čime je formalno otpočela jedna od najvažnijih faza izgradnje ovog infrastrukturnog projekta. U prestonicu su stigli delovi mosta teški 3.500 tona poslati pre tri meseca iz kineske provincije Đijangsu, iz proizvodnog pogona kompanije CSCEC, gde se izrađuje kompletan čelični sklop budućeg mosta.
.jpg)
Novi savski most (Foto: Brograd.rs)
Prema rečima Lazara Pavića, inženjera za mostove kineske kompanije Power China, konvoj od sedam barži dopremio je više od polovine ukupne čelične konstrukcije koja će imati 6.500 tona, objavila je Politika.
Pavić je naveo da će se posle kompletiranja istovara tokom naredne nedelje podizvođač CSCEC odmah uključiti u sledeću fazu - ukrupnjavanje i sklapanje glavnog segmenta konstrukcije dužine 166 metara na samom gradilišnom platou.
Paralelno sa ovim radovima intenzivno teče isporuka preostalih delova iz Kine. Do kraja ove sedmice biće završen kamionski transport čeličnih lukova iz fabrike u Vuhanu do luke u Šangaju, odakle brodovima polaze ka Srbiji. Očekuje se da u Beograd stignu do kraja januara naredne godine, dok će pristupni rasponi teški oko 1.500 tona biti isporučeni najkasnije početkom aprila 2026.
Pavić je početkom meseca sa predstavnicima izvođača radova i nadzora - konzorcijuma Luis Berger Adrija i CPM - boravio u Vuhanu, gde je sprovedena detaljna kontrola i zvaničan prijem konstrukcije glavnih lukova. Geodetska merenja su tada potvrdila preciznost izrade elemenata i potpuno uklapanje svih segmenata.
Kako je ranije najavljeno, novi most bi trebalo da bude izgrađen do kraja sledeće godine i pušten u saobraćaj do maja 2027.
Ukupna dužina mosta iznosi 420 metara, glavni raspon konstrukcije 166 metara, dok je širina mosta projektovana na 38 metara, odnosno 42 metra na delovima gde su predviđeni vidikovci za pešake. Pristupne saobraćajnice na obe obale Save imaće 620 metara, piše Politika.
Na novobeogradskoj strani i dalje se na gradilišnom platou nalazi zeleni luk Starog savskog mosta. Pavić navodi da će ovaj segment do kraja godine biti demontiran i prebačen u fabriku "Mostogradnje" u Batajnici, gde se već nalaze i ostali delovi starog mosta.
Prema trenutno dostupnim informacijama, Stari savski most bi u nekoj od narednih faza trebalo da dobije novu funkciju i bude postavljen kod zemunskog Lida, čime bi dobio sasvim novu ulogu u gradskoj infrastrukturi.



























;