Iako su svi ključni građevinski radovi na brzoj pruzi između Novog Sada i Subotice okončani, pitanje otvaranja ovog infrastrukturnog projekta i dalje je otvoreno zbog bezbednosnih provera staničnih objekata. Prema poslednjim informacijama iz Ministarstva građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture, novi rok za puštanje pruge u saobraćaj postavljen je za jul, ali konačna odluka zavisi od dobijanja upotrebnih dozvola.
Ilustracija (Foto: Pixabay)
Ministarka Aleksandra Sofronijević, koja je zajedno sa kineskim ambasadorom Li Mingom nedavno obišla trasu vozeći se drezinom između Vrbasa i Naumovićeva, iznela je da je sama pruga završena u potpunosti, preneo je Tanjug.
Kako je navela, kompletni radovi na donjem i gornjem stroju, kolosecima, kao i telekomunikacionim i signalno-sigurnosnim sistemima, završeni su u skladu sa planiranom tehničkom dokumentacijom.
Trasa, duga 108,7 kilometara, obuhvata 73 inženjerska objekta koji su svi kompletirani. Ipak, izazovi su ostali u domenu staničnih zgrada - ukupno ih ima 12, a pet njih, među kojima su stanice u Subotici i Novom Sadu, trenutno prolaze dodatne tehničke i bezbednosne provere.
Ministarka Sofronijević istakla je da se trenutno paralelno s građevinskim radovima sprovodi i izmena potrebne pravne i tehničke dokumentacije, kako bi svi objekti bili usklađeni s građevinskim dozvolama. Naglasila je da ubuduće nijedan objekat u Srbiji neće moći da se koristi ako nema izdatu upotrebnu dozvolu.
Dodala je da će tek kada svaka od 15 pojedinačnih deonica dobije odgovarajuću upotrebnu dozvolu, biti omogućeno njeno korišćenje.
Kako je objasnila, bezbednost je apsolutni prioritet, a nijedan segment pruge, bez obzira na nivo završetka, neće biti pušten u saobraćaj dok se ne potvrdi njegova potpuna funkcionalnost i sigurnost.
Paralelno s tehničkim poslovima, vode se i bilateralni razgovori sa mađarskom stranom, s ciljem da se dodatno unapredi korisničko iskustvo. U planu su reforme koje bi mogle da skrate vreme pasoške kontrole - razmatra se mogućnost njenog obavljanja tokom vožnje ili na početnim stanicama u Beogradu i Budimpešti.