Foster + Partners, Halcrow and Volterra predstavili su infrastrukturni projekat Temza čvorišta

04.11.2011. | Gradjevinarstvo.rs

Lord Foster, predsednik i osnivač arhitektonskog biroa Foster + Partners, predstavio je predlog projekta Temza čvorište - jedinstvenu integrisanu viziju za Veliku Britaniju.

Firme Foster + Partners i Halcrow and Volterra radili su zajedno na samofinansirajućoj studiji koja je preoizvela detaljnu viziju za Temza čvorište. Studija je jedinstvena zbog njene veličine i strateškog razmišljanja o presecima i rezultat je holistička vizija budućeg infrastrukturnog razvoja u Velikoj Britaniji.

Britanija se ne može više razvijati na neadekvatnoj i ostareloj infrastrukturi. Brzo rastuća populacija i evolutivna globalna ekonomija zahtevaju da kvalitet infrastrukture u Velikoj Britaniji bude unapređena i njen kapacitet bude povećan dramatično. Studija prikazuje predlog Kičme koja kombinuje železničku, energetsku, komunikacijsku i informacionu infrastrukturu koja se širi celom dužinom Velike Britanije.

Kičma se napaja Temza čvorištem, koje spaja novu rečnu barijeru i prelaz, internacionalni aerodrom, kao i železnički i lučki kompleks. Prepoznavanje sinergije između železnice, teretne logistike, avijacije, energije i ITS tranzmisije, zaštite od poplava i regionalni razvoj, on žanje pogodnosti njihove integracije.

Temza čvorište postaviće temelje budućeg prosperiteta Velike Britanije. Postaviće na pravo mesto transportnu ifrastrukturu koja treba Britaniji da bi maksimizovala njene trgovačke veze sa ostatkom sveta. Stvoriće radna mesta širom Velike Britanije, balansiraće ekonomiju između severa i juga, i pokrenuće ekonomiju Midlenda i Severa pružajući im direktne transportne veze sa gradovima i tržištima Evrope.

Lord Foster, osnivač i predsednik arhitektonskog biroa Foster + Partners, je rekao: "Ako želimo da ostvarimo medernu transportnu i energetsku infrastrukturu u Velikoj Britaniji za potrebe ovog veka i dalje, moramo da povratimo vizionarstvo i političku hrabrost naših predaka iz 19. veka i da se oslonimo na našu tradiciju inženjerstva, dizana i pejzaža. Ako to ne uradimo onda uskraćujemo buduće generacije koje će doći. Mi se predajemo i govorimo da više nismo konkurentni - a ovo je konkurentan svet. Tako da verujem da mi nemamo izbora."

Direktor grupe Halcrow, Dejvid Ker (David Kerr), je izjavio: "Kao infrastrukturni eksperti, naša uloga jeste da podržimo društvo tako što ćemo razvijati sve velike stvari koje utiču na sve nas - voda, transport, energija, i stvaranje mesta za rad i život. Veliki izazovi zahtevaju hrabra rešenja, i to je razlog zašto verujem da je naša vizija Temza čvorišta kritična za društvo i za ekonomski prosperitet zemlje. Ako ne održavamo i ne investiramo u infrastrukturu, onda je to naša propast. Ako Velika Britanija želi da ostane globalno konukrentna, ovi predlozi moraju biti ozbiljno razmatrani."

Infrastrukturni projekat Temza čvorišta firmi Foster + Partners i Halcrow and Volterra je podržan od strane renomiranog ekonomiste Bridžit Rozvel (Bridget Rosewell), predsednice kompanije Volterra Consulting i osnivača kompanije The Thames Estuary Research and Development Company (TESTRAD).

Glavne odlike projekta Čvorišta Temza:

- Nova barijera koja podržava postojeće sisteme zaštite od poplava Londona. Barijera prikuplja plimsku energiju i na taj način stvara čistu energiju.

- Železnicu Orbital Rail sa četvoro traka, putničku i teretnu liniju oko Londona, koja povezuje londonske radijalne linije, buduću brzu železnicu do Midlansa i severa zemlje, luke na Temzi, High Speed 1 (tunel ispod Lamanša do Pariza i ostatka Evrope), i evropske linije.

- Aerodrom Estuary, sposoban da primi 150 miliona putnika godišnje, time omogućavajući Velikoj Britaniji da zadrži svoj položaj kao globalno avijacijsko čvorište. Aerodrom bi bio integrisan unutar logističke matrice koja bi bila spojena sa železnicom do Estuary luka na Temzi i luka u Liverpulu, Sauthemptonu i Feliksstou.

- Novu infrastrukturnu Kičmu, železnicu Orbital Rail i putne mreže velikh brzina, koje bi bile primenjene žirom Ujedinjenog Kraljevstva.

- Sveobuhvatnu strategiju upravljanja okruženjem koja minimizuje uticaj razvoja i pruža mogućnost stvaranja značajnih novih habitata za floru i faunu koji bi više nego nadoknadili moguće štetne uticaje izgradnje. Projekat, takođe, može biti katalizator smanjenja pritiska na obalne sredine koje su ugrožene rastućim niovima mora i uticaja oluja.

Linkovi:

Povezani tekstovi sa portala Gradjevinarstvo.rs:

* napomena - sve fotografije su preuzete sa zvanične internet prezentacije arhitektonskog biroa Foster + Partners

Komentari: 0

TEKSTOVI /iz kategorije/


Anketa

Kojom vrstom toplotne izolacije je izolovan vaš stan/kuća?
Darko 09.09.2019.
Po zakonu za sve nelegalno izgrađene objekt...
Miodrag 27.08.2019.
Jedno pitanje. Šta ako je investitor NN lic...
Mladen 20.08.2019.
Mogao je put za Cacak i preko Panceva, srec...
Nikola K. 12.08.2019.
Oni koji to rade nisu normalni. Taj kip je ...
Goran 10.07.2019.
Kada ce da se uradi put Sremska gazela u Do...