PRIJAVA-468X60-BANNER

SFSOPLATE-970X250-BANNER

Deo Koridora 11 treba da se gradi kroz koncesiju

11.04.2014. | Tanjug

Deo Koridora 11 najverovatnije će se graditi kroz koncesiju, izjavio je državni sekretar u Ministarstvu saobraćaja Miodrag Poledica i poručio da će Srbija ubuduće zbog velike zaduženosti zemlje, sve više težiti izgradnji infrastrukture kroz koncesije i javno privatna partnerstva.

- Imamo nekoliko deonica od Beograda do Požege na Koridoru 11 i u pregovorima smo sa partnerima da se jedan deo radi po modelu koncesije, kazao je on i dodao da će to najverovatnije biti partneri iz Kine jer oni u Srbiji već imaju iskustvo u radu i najozbiljniji su – рекао је Poledica.

Poledica je podsetio da je na deonici od Beograda do Čačka već započeto dosta radova i da postoji trostruko finansiranje – iz domaćeg budžeta, azerbejdžanskog i kineskog kredita. On je dodao da će se nastojati da se kompletan rizik ovoga puta prebaci na koncesionara da se ne bi ponovile situacije kao sa „Alpinom“ koja je bankrotirala a bila je angažovana na izgradnji deonice Koridora 10.

Poledica je ukazao da je deonica Požega-Boljare kompleksna i da zahteva velike investicije, ali da ima dosta zainteresovanih investitora i da je još sve otvoreno. On je dodao da je dosta teško govoriti o rokovima za izgradnju auto-puta Beograd-Crna Gora, ali je dodao da je Crna Gora već ušla u aranžman sa kineskim kompanijama za izgradnju deonice duge 40 kilometara, vredne oko 800 miliona evra.

Poledica je dodao da izgradnja infrastrukturnih projekata u Srbiji nekada traje dugo zato što ceo projektni ciklus u infrastrukturi traje od četiri do osam godina a potrebno je imati i stabilnu vladu i završiti svu eksproprijaciju i pripremiti neophodnu dokumentaciju.

Pomoćnik ministra saobraćaja Crne Gore Rešad Nuhodžić potvrdio je da ta zemlja pregovara sa kineskom „Eksim“ bankom o uslovima finansiranja jedne od deonica od Bara do Boljara.

- Vrednost te deonice je 802 miliona evra i u pregovorima smo sa kineskim partnerima – dodao je on.

Nuhodžić je rekao da, kada je reč o modernizaciji pruge Beograd-Bar, Crna Gora je završila 50 odsto rekonstrukcije i to od granice sa Srbijom do Kolašina, u šta je uloženo oko 150 miliona evra, a da je cilj da do 2020. bude kompletno modernizovana jer je ta pruga od strateškog značaja za Crnu Goru.

 

Komentari: 0

VESTI /iz kategorije/


Anketa

Kojom vrstom toplotne izolacije je izolovan vaš stan/kuća?
Darko 15.12.2025.
Nije interesantno. Onom ko je gradio na tuđ...
Evgenii 14.12.2025.
Poboljšanje kvaliteta betona - 1/ Dodavanje...
Komšija 13.12.2025.
U ovom delu Bežanije vlada apsolutni urbani...
Thomm 15.11.2025.
Ova građevina je "inspirirana" skulpturama ...
Beograđanin 10.11.2025.
A koga će naterati ovaj zakon da pravilno o...

;