Deo Koridora 11 najverovatnije će se graditi kroz koncesiju, izjavio je državni sekretar u Ministarstvu saobraćaja Miodrag Poledica i poručio da će Srbija ubuduće zbog velike zaduženosti zemlje, sve više težiti izgradnji infrastrukture kroz koncesije i javno privatna partnerstva.
- Imamo nekoliko deonica od Beograda do Požege na Koridoru 11 i u pregovorima smo sa partnerima da se jedan deo radi po modelu koncesije, kazao je on i dodao da će to najverovatnije biti partneri iz Kine jer oni u Srbiji već imaju iskustvo u radu i najozbiljniji su – рекао је Poledica.

Poledica je podsetio da je na deonici od Beograda do Čačka već započeto dosta radova i da postoji trostruko finansiranje – iz domaćeg budžeta, azerbejdžanskog i kineskog kredita. On je dodao da će se nastojati da se kompletan rizik ovoga puta prebaci na koncesionara da se ne bi ponovile situacije kao sa „Alpinom“ koja je bankrotirala a bila je angažovana na izgradnji deonice Koridora 10.
Poledica je ukazao da je deonica Požega-Boljare kompleksna i da zahteva velike investicije, ali da ima dosta zainteresovanih investitora i da je još sve otvoreno. On je dodao da je dosta teško govoriti o rokovima za izgradnju auto-puta Beograd-Crna Gora, ali je dodao da je Crna Gora već ušla u aranžman sa kineskim kompanijama za izgradnju deonice duge 40 kilometara, vredne oko 800 miliona evra.
Poledica je dodao da izgradnja infrastrukturnih projekata u Srbiji nekada traje dugo zato što ceo projektni ciklus u infrastrukturi traje od četiri do osam godina a potrebno je imati i stabilnu vladu i završiti svu eksproprijaciju i pripremiti neophodnu dokumentaciju.
Pomoćnik ministra saobraćaja Crne Gore Rešad Nuhodžić potvrdio je da ta zemlja pregovara sa kineskom „Eksim“ bankom o uslovima finansiranja jedne od deonica od Bara do Boljara.
- Vrednost te deonice je 802 miliona evra i u pregovorima smo sa kineskim partnerima – dodao je on.
Nuhodžić je rekao da, kada je reč o modernizaciji pruge Beograd-Bar, Crna Gora je završila 50 odsto rekonstrukcije i to od granice sa Srbijom do Kolašina, u šta je uloženo oko 150 miliona evra, a da je cilj da do 2020. bude kompletno modernizovana jer je ta pruga od strateškog značaja za Crnu Goru.






























;