Modernizacija i obnova srpskih pruga, finansirana ruskim kreditom od 800 miliona dolara, počela je u Pančevu uz zvuk sirene koja najavljuje ulazak voza u stanicu.

Ozvaničivši početak modernizacije pruge Beograd-Pančevo predsednik Tomislav Nikolić je rekao da je u januaru 2013. potpisan ugovor o ruskom izvoznom kreditu koji je namenjen modernizaciji srpskih železnica u iznosu od 800 miliona dolara, kojim će se finansirati projekti vredni 940 miliona dolara, što znači da je obaveza Srbije da sa 15 odsto učestvuje u finansiranju svih kreditiranih radova.
Da bi modernizacija železničkih transportnih sredstava iz ruskog kredita bila razvojna šansa za srpsku privredu, na ovom gradilištu, prema njegovim rečima, treba angažovati srpske firme. Tenderske procedure i izbor najbolje ponude neophodno je realizovati bez favorizovanja i protekcije.
- Pozivamo sve one koji vode države da slede primer Rusije, Kine, Ujedinjenih Arapskih Emirata, EU, SAD i mnogih drugih i omoguće Srbiji da se svrsta u red država u kojima narod ne pati u siromaštvu već radi – naglasio je predsednik Srbije.
Srbija je dugo čekala na početak ovih radova, delom zbog sopstvene krivice i tromosti, otvoreno je priznao premijer Ivica Dačić aludirajući na to da smo u ovaj posao ušli bez ijednog projekta, ali i našu sporost pri izradi projektne dokumentacije. Zato, kako je rekao ubuduće moramo imati spremne projekte.
Projekat modernizacije železničke infrastrukture samo je jedan od projekata koje zajednički realizuju Srbija i Rusija, jer kako je premijer podsetio za mandata njegove vlade počela je i izgradnja gasovoda "Južni tok", koji je najveća investicija u poslednjih nekoliko decenija.
- Mi ćemo nastaviti sve projekte koje smo započeli s Ruskom Federacijom i želimo nove – rekao je Dačić i dodao da radovi na pruzi Beograd-Pančevo ne moraju da budu završeni pre roka, ali je poželeo da to bude bar u roku.
Poziv našim građevincima
Maksim Sokolov, ministar saobraćaja Ruske Federacije, juče je pozvao srpske građevinske firme da učestvuju u izgradnji aerodromskih kompleksa i sportskih terena uoči svetskog šampionata u fudbalu, koje se u Rusiji održava 2018. godine.
- Razgovarali smo juče sa predsednikom Srbije Tomislavom Nikolićem i premijerom Ivicom Dačićem da uradimo zajedničke projekte na razvoju infrastrukture. Otvoreni smo za korisnu saradnju sa Srbijom – najavio je Sokolov za "Politiku".
On je naglasio da je ovo zajednički projekt srpskih i ruskih železnica. Ali sasvim je očigledno da će prema njegovoj oceni većina radova biti poverena srpskim kompanijama. Iz Rusije će biti isporučen deo građevinarske tehnike i transportnih vozova kakvi već saobraćaju srpskim prugama.
Ruskim kreditom biće finansirano ukupno pet projekata: Beograd-Pančevo, rekonstrukcija i modernizacija šest deonica na Koridoru 10 u dužini od 112km, izgradnja drugog koloseka i rekonstrukcija postojećeg na deonici Stara Pazova-Novi Sad u dužini 44 km na Koridoru 10, obnova pruge Beograd-Bar kroz Srbiju u dužini od 200km i nabavka novih dizel motornih garnitura iz Rusije u vrednosti od 100 miliona dolara.






























;