Vremenske prilike idu naruku putarima. Na zimskom održavanju gotovo da nema posla iako je sezona u toku i dežurstva su svakodnevna 24 sata. Neuobičajeno visoke temperature za ovo doba godine omogućavaju radove na redovnom održavanju. Tako se već sređuju kolovozi, odnosno krpe se rupe, uklanjaju nanosi i osulina, čiste kanali, sređuje saobraćajna signalizacija, popravljaju ograde...
Za zimsko i letnje održavanje za ovu godinu opredeljeno je ukupno oko 15 milijardi dinara, što, ipak, nije dovoljno da putari ispune sve obaveze.
- Od 1. aprila počinjemo sa letnjim održavanjem puteva – kaže Zoran Stojisavljević, direktor Sektora za održavanje u "Putevima Srbije". - Planiramo radove i na sanaciji mostova, klizišta, tunela kao i na izgradnji kružnih raskrsnica na ukrštanju puteva u nivou gde je to definisano kao opasno mesto, odnosno crna tačka. Program poslovanja za ovu godinu je u proceduri i zato nismo u mogućnosti da konkretno kažemo u kom će se obimu radovi izvoditi kako u fizičkom tako i u finansijskom. Bilo bi neodgovorno da iznosimo detalje u javnost u trenutku kada za naš program poslovanja očekujemo mišljenja nadležnih ministarstava i Republičkog sekretarijata za zakonodavstvo.
Stanje putne mreže je veoma loše s obzirom na višegodišnje permanentno neadekvatno ulaganje u održavanje puteva. Da bi se podigao nivo kvaliteta mreže državnih puteva prvog i drugog reda neophodno je da se u održavanje godišnje ulaže oko 30 milijardi dinara.
- Jedino i pravo rešenje je da se obezbediti stabilan izvor finansiranja, a to je procenat od maloprodajne cene tečnih goriva, što je praksa u svim zemljama zapadne Evrope i sveta – navodi Stojisavljević.