INFONET-468X60-BANNER

BLANKO-970X250-BANNER

Nasred Dunava spajaju lukove od 12.000 tona

28.01.2014. | 24sata

Montaža dva čelična luka novog Žeželjevog mosta, na sremskoj i bačkoj strani grada, bliži se kraju. Istovremeno, pri kraju je i pobijanje talpi oko temelja jedinog rečnog stuba budućeg železničko-drumskog mosta. Kada ovi poslovi budu gotovi kreće najzanimljiviji deo gradnje: premeštanje čeličnih konstrukcija na reku. Ukupna težina mosta biće oko 12.000 tona.

- Načelno će oba dela mosta biti napravljena na obali, te će dizalice naguravanjem na barže, koja će služiti kao privremeni oslonac, čelične konstrukcije dovući do projektovanog mesta, odnosno rečnog stuba – kaže Dorđe Lađinović, profesor sa Departmana za građevinarstvo i geodeziju FTN.

Dodaje da će u celom podvigu učestvovati dve ili četiri barže, čiji će "šoferi" raditi najodgovorniji posao, i nekoliko radnika na dizalicama koji će takođe morati da paze na "dobar" pravac. Delovi mosta kretaće se nekoliko centimetara na sat, pa će spajanje bačke i sremske konstrukcije, ili, kako ih građevinari zovu, severne i južne, trajati nekoliko dana. Most trenutno stoji na kugličastim osovinama zahvaljujući kojima će lako da sklizne na barže.

Srećko Ugrica, direktora projekta gradnje, kaže da će stub u vodi biti visok 20 metara.

- Talpe koje se postavljaju služe da bi se od pritiska vode obezbedio keson u kojem će se, ispod površine vode, obavljati radovi na jednom od pet stubova – kaže Ugrica.

Dodaje da bi radovi na obezbeđivanju kesona trebalo da budu gotovi do februara kada će početi betoniranje rečnog stuba. U kesonu, koji je pod veoma jakim pritiskom, obično može da radi jedan čovek, i to samo oko pola sata. Inače, preostala četiri stuba, koja se nalaze na obe strane Dunava, završeni su prošle godine.

- Na takozvanom sremskom luku montirano je 41 od ukupno 43 elementa. Kad on bude gotov, dizalice i jarmove prenećemo na bačku stranu kako bi se ubrzala montaža drugog luka na kojem je do sada montirano četiri elementa – kaže Ugrica.

Sremski luk dug je 220 i visok 47 metara, dok će dužina luka na novosadskoj strani biti 180, a visina 34 metra. Ukupna dužina novog mosta biće 466, a širina 19 metara.

 

Komentari: 0

VESTI /iz kategorije/


ISTAKNUTE FIRME /iz kategorije/


Anketa

Koja vrsta pokrivke se nalazi na krovu vašeg objekta?
DARKO 15.04.2024.
Nadam se da će ulazak u tunel biti kroz par...
Nemanja 31.03.2024.
A coskovi kako se zidaju?
Miodrag 30.03.2024.
Kuću sam počeo da gradim na porodicnom iman...
Milan 30.03.2024.
Kad završe Ameri ovaj hotel nebi bilo loše ...
Dr 20.03.2024.
Najveća prednost betonskog crepa u odnosu n...

;