Tržište oglašavanja u Srbiji u 2008. godini vredelo je između 4 i 6 miliona evra, izjavio je danas (8. jun 2009. godine) konsultant za elektronsko poslovanje Dragan Varagić.
On je na seminaru o Internet oglašavanju nekretnina u Privrednoj komori Srbije kazao da između 30% i 50% tog tržišta zauzimaju sajtovi medijske kuće "B92" i dnevnih novina "Blic".
- Internet kompanije sa najvećim prihodom u Srbiji su "Httpool", "Infostud" i "Krstarica" - kazao je Varagić, koji je i profesor Fakulteta tehničkih nauka u Novom Sadu.
On je kazao da veliki deo prihoda tih kompanija dolazi od Internet oglašavanja.
Prema podacima Agencije za privredne registre, firma za oglašavanje "Httpool" u 2008. je imala prihod od 88,5 miliona dinara, što je 80% više nego prethodne godine i profit od 12 miliona dinara.
Sajt za obrazovanje i zapošljavanje "Infostud" lani je imao prihod od 75,5 miliona dinara, što je 2,2 puta više nego 2007. godine, a profit je iznosio 37,9 miliona dinara.
Internet pretraživač "Krstarica" u 2008. je imao prihod od 31,5 miliona dinara, što je oko 20% više nego prethodne godine, a profit je iznosio 408.000 dinara.
Prema podacima Ministarstva za telekomunikacije Srbije, najposećeniji svetski sajtovi u Srbiji su Internet pretraživač "Google", društvena mreža "Facebook" i sajt za razmenu video sadržaja "YouTube", a najposećeniji srpski sajtovi su "B92", "Blic", "Krstarica" i "Infostud".