INFONET-468X60-BANNER

BLANKO-970X250-BANNER

Transformacija Sava Centra: Savremeni alati već u toku rekonstrukcije

30.10.2023. | Gradjevinarstvo.rs

Uoči otvaranja kongresnog i poslovnog dela Sava Centra, predstavnici kompanija Delta Real Estate i Jadran opisuju razvoj projekta rekonstrukcije i ulogu PlanRadara u najnovijem videu.

Sava Centar je za Beograđane i Srbiju mnogo više od građevinskog kompleksa na Novom Beogradu. Izgrađen sredinom 1970-ih godina postao je jedinstveno srce kongresnog, poslovnog i kulturnog života u čitavoj regiji, zbog čega je i proglašen spomenikom kulture.

Skoro pola veka kasnije, u decembru 2021, kompanija Delta Real Estate, regionalni lider u industriji nekretnina, započela je temeljnu rekonstrukciju i digitalnu transfomraciju objekta. Kako bi obezbedila najpogodnije uslove tokom procesa renoviranja, digitalna platforma PlanRadar omogućila je podršku za upravljanje procesima, izveštavanje i digitalnu komunikaciju na ovom projektu.

Sava Centar je izgrađen sredinom 1970-ih godina

Sava Centar je izgrađen sredinom 1970-ih godina (Foto: Origo Advertising, Stefan Ivošević)

Sa površinom od 100.000m2, rekonstrukcija Sava Centra predstavlja jedan od najvažnijih građevinskih projekata u celoj zemlji, u koji je investirano 118 miliona evra i na kome je angažovano preko 600 stručnjaka, od kojih je 20 inženjera kompanije Delta Real Estate i 30 inženjera kompanije Jadran, generalnog izvođača dela projekta.

Obim projekta i veličinu takođe pokazuju i sledeći tehnički podaci gde se mogu navesti samo neki od primera: ugrađeno je preko 200 novih megašipova, utrošeno više od 4.500m3 betona u armirano-betonske konstrukcije, postavljeno je oko 8.500m2 staklenih površina za sanaciju staklene fasade, a za hidro i toplotnu izolaciju krovova utrošeno je oko 25.000m2 krovne membrane.

U rekonstrukciju je uloženo 118 miliona evra

U rekonstrukciju je uloženo 118 miliona evra (Foto: Origo Advertising, Stefan Ivošević)

Otvaranje kongresnog i poslovnog dela Sava Centra najavljeno je za 14. novembar 2023. godine, kada će posetiocima biti na raspolaganju više od 40 modernih sala i poslovna zona A klase sa retail segmentom. Završetak kompletnog projekta planiran je za 2024. godinu kada će prema planu biti otvorena Plava dvorana sa 4.000 mesta. Ovako efikasno upravljanje vremenom i resursima postavlja i nove rekorde, a prema rečima investitora, omogućeno je velikim delom i uz podršku PlanRadara.

Posetiocima će biti na raspolaganju više od 40 modernih sala

Posetiocima će biti na raspolaganju više od 40 modernih sala (Foto: Origo Advertising, Stefan Ivošević)

S tim u vezi Darija Marković Raščanin, menadžer projektovanja i izgradnje Delta Real Estate-a, navodi: "Delta Real Estate nije isključivo investitorska kompanija. Mi pratimo kompletan životni ciklus objekta i tako obuhvatamo sve faze upravljanja, uključujući razvoj lokacije, project menadžment, cost menadžment, dizajn menadžment i facility menadžment." O PlanRadaru ona dodaje: "Za neke procese bi nam na standardan način za isti posao trebalo oko 8 do 10 radnih sati, ali korišćenjem aplikacije to svedemo na oko sat vremena pripreme i obrade podataka".

Radi olakšane saradnje i brže komunikacije, Jadran je takođe implementirao PlanRadar u svoje procese i digitalno se povezao sa investitorom, tako da je olakšana centralizacija informacija direktno na nacrtima u aplikaciji i ubrzan je protok informacija svim zainteresovanim stranama.

Zahvaljujući platformi PlanRadar broj ličnih sastanaka smanjen je za 30%

Zahvaljujući platformi PlanRadar broj ličnih sastanaka smanjen je za 30% (Foto: Origo Advertising, Stefan Ivošević)

Upotreba PlanRadara pokazala se posebno korisnom za prijavljivanje i otklanjanje nedostataka. Aleksandar Delić, rukovodilac projekta kompanije Jadran, ističe: "Na objektu od 100.000m2 ovakav softver je neophodan za uspešnu realizaciju radova, definisanje i lociranje problema, kao i fiksiranje otklonjenih nedostataka koji ostaju u trajnoj arhivi. Ranije je prijavljivanje nedostataka podrazumevalo popunjavanje određenih formulara, prebacivanje fotodokumentacije u fascikle, skeniranje te dokumentacije i slanje imejlom nadzoru i investitoru. Uz pomoć PlanRadara ovaj proces je znatno pojednostavljen, jer se sve obavlja na jednoj platformi, kojoj mogu pristupiti sve uključene strane u svakom trenutku nevezano od lokacije."

Pored toga, prema uvidu Jadrana, zahvaljujući ažuriranju platforme u realnom vremenu smanjen je broj ličnih sastanaka za 30%, a na nedeljnom nivou sačuvano oko 20%  vremena koje bi inače bilo potrebno za manuelno kreiranje izveštaja, popunjavanje obrazaca i komunikaciju.

PlanRadar je omogućio uštedu od 20% vremena na nedeljnom nivou

PlanRadar je omogućio uštedu od 20% vremena na nedeljnom nivou (Foto: Origo Advertising, Stefan Ivošević)

Antonio Radovčić, regionalni direktor za jugoistočnu Evropu PlanRadara, potvrđuje: "Izuzetna nam je čast što se naša platforma koristi na ovako važnom i složenom projektu kao što je rekonstrukcija Sava Centra. Ovaj projekat je od velikog značaja za region jugoistočne Evrope i izuzetno smo ponosni što smo deo njega."

Za više informacija o ovoj platformi kontaktirajte PlanRadar.

 

Komentari: 0

TEKSTOVI /iz kategorije/


ISTAKNUTE FIRME /iz kategorije/


Anketa

Kojom vrstom toplotne izolacije je izolovan vaš stan/kuća?
Nenad 12.06.2024.
Samo da je ne zatvore kao Pailulsku. Više n...
DARKO 15.04.2024.
Nadam se da će ulazak u tunel biti kroz par...
Nemanja 31.03.2024.
A coskovi kako se zidaju?
Miodrag 30.03.2024.
Kuću sam počeo da gradim na porodicnom iman...
Milan 30.03.2024.
Kad završe Ameri ovaj hotel nebi bilo loše ...

;