Zbrka oko izgradnje "Žeželjevog" mosta u Novom Sadu se nastavlja. Prvo je juče novi ministar saobraćaja Srbije Aleksandar Antić izjavio da u decembru treba raspisati tender za nastavak radova na izgradnji "Žeželja", ali je juče (10. oktobar 2013.) po podne stiglo malo drugačije tumačenje. Do 15. decembra bi trebalo da bude raspisan tender za pristupne puteve "Žeželjevom" mostu, a ne novi tender za izvođača radova na samom mostu.

Ministarstvo saobraćaja objavilo je na svom sajtu pojašnjenje o nastavku radova na mostu u Novom Sadu, zbog, kako se navodi, pogrešne interpretacije dela razgovora ministra saobraćaja Aleksandra Antića i šefa Delegacije Evropske unije Majkla Devenporta, koji se odnosio na raspisivanje tendera za nastavak radova na "Žeželjevom" mostu.
Ministar Antić i šef Delegacije Evropske unije Devenport dogovorili su da se do 15. decembra raspiše tender za pristupne saobraćajnice da bi se nastavili radovi na tom značajnom i velikom saobraćajnom projektu, saopštilo je Ministarstvo. Na sastanku su, kako se navodi, precizirane sve aktivnosti koje će se odvijati u narednom periodu, s akcentom na razrešavanju nastalih problema, pre svih na jednom od najznačajnijih projekata, izgradnji "Žeželjovog" mosta u Novom Sadu. Objašnjava se da su ministar Antić i ambasador Devenport u agendi saradnje stavili ovaj problem kao najvažniji jer podrazumeva da se veoma brzo pristupi raspisivanju tendera na izgradnji pristupnih puteva "Žeželjevom" mostu.
Taj projekat finansira se iz IPA-fondova EU i ukupna vrednost iznosi 5,5 miliona evra, podseća Ministarstvo saobraćaja. Projekat je, konstatovali su Antić i Devenport, na listi problematičnih projekata iz prostog razloga što radovi još nisu ugovoreni, a rok za ugovaranje, po sačinjenom finansijskom ugovoru, je jun 2014. godine.
Da bi se ceo postupak brzo operacionalizovao, potrebno je raspisati tender do 15. decembra, u suprotnom novac iz donacije Evropske unije bio bi bespovratno izgubljen, upozorava Ministarstvo saobraćaja. Podseća se i na to da je problem u realizaciji tog projekta nastao zbog nerešenih imovinskopravnih pitanja između Republike Srbije i grada Novog Sada oko parcela na kojima treba da se izgrade pristupni putevi.
"Železnice Srbije" upoznale su nedavno i špansku ambasadu s problemima oko izgradnje "Žeželjevog" mosta i zahtevale da izvođač radova ubrza posao i promeni odnos prema investitoru, ili će ugovor biti raskinut jer se ta mogućnost već duže razmatra. "Železnice" tvrde da su kao investitor radova sve svoje obaveze izmirile, da nema neplaćenih radova, niti faktura izvođača radova koje čekaju da budu plaćene. Međutim situacija, nije ista i kod izvođača.
Izgradnja "Žeželjevog" mosta kasni 19 meseci, od kojih 103 dana zbog propusta srpskih "Železnica", po izveštaju kompanije zadužene za stručni nadzor nad realizacijom radova. Izračunato je da svaka godina kašnjenja u izgradnji tog objekta Srbiju košta četiri miliona evra i po oceni "Železnica", te štete su za nas nenadoknadive. Po dosadašnjem tempu radova, koji je, istina, u poslednje vreme brži nego ranije, "Železnice" su izrazile sumnju u to da konzorcijum izvođača radova ima tehničke i finansijske mogućnosti da posao završi. U javnosti se moglo čuti da ne mogu dobiti garancije svojih banaka za neophodne kredite, iako su na tenderu prijavili 15 miliona evra slobodnih sredstava za ovaj most, da mnogo duguju podizvođačima za urađeni posao, pa mnogi pitaju – ako je tako, kako su mogli proći stroge tenderske uslove.
Na gradilištu radno
Na gradilištu "Žeželjevog“ mosta danas je slika bila uobičajena. Radnici montiraju lukove za most i s petrovaradinske i s novosadske strane, a iz Italije su stigli svi elementi za njih, ukupno 9.000 tona čelika. Ovog meseca se očekuje još oko 1.000 tona elemenata za dva mostića koji će se graditi u produžetku rečnog, a iznad kopna, koji će biti bez lukova. Očišćeno je sve oko kesona (beton, gvožđe, armatura od porušenog mosta), zamenjen materijal radi lakšeg pobijanja talpi (ograda) koje će služiti za zagat (prostor bez vode u kojem treba da se gradi preostali rečni stub). Neimari ocenjuju da je više od pola posla govovo.






























;