IZOLACIJA-468X60-BANNER

"Vojvodinaput" konačno vraćen sa stranputice

27.09.2013. | Dnevnik

Među putarskim preduzećima koja su zbog loše privatizacije i teške ekonomske krize gotovo urušena, novosadska kompanija "Vojvodinaput-Bačkaput" je s 330 zaposlenih retka firma koja se može pohvaliti dobrim rezultatima poslovanja, redovno izmirenim zaradama, naplaćenim dugovima za ranije izvedene radove i obezbeđenim repromaterijalom za zimsko održavanje saobraćajnica, koje će ubrzo uslediti. Kao članica "Nibens grupe", čiji je vlasnik bio Milo Đurašković, ta novosadska putarska firma uspela je da posle raskida ugovora o privatizaciji stane  na noge i izađe iz ponora, zahvaljujući ogromnoj energiji privremenog zastupnika kapitala, menaymenta i svih zaposlenih.

Član Nadzornog odbora Marko Cigić izjavio je da  je prvi put nakon više od decenije uspostavljena potpuna likvidnost preduzeća, a uredno se izmiruju zarade, obaveze po osnovu javnih prihoda i sve dospele obaveze prema dobavljačima, podizvođačima i kooperantima. Isplaćene su i sve zaostale zarade iz 2011. i 2012. godine, a od Fonda za kapitalna ulaganja i lokalnih samouprava naplaćeno je 157 miliona dinara potraživanja iz ranijeg perioda. Upravo ta okolnost je bila presudna za taj snažan preokret "Bačkaputa", zahvaljujući Pokrajinskoj vladi i Fondu za kapitalna ulaganja, koji su obezbedili novac.

Generalni direktor "Bačkaputa" Dragan Jakovljević kaže za naš list da su konačno uspeli da platu izmiruju redovno u dan, obezbedili su repromaterijal (naftu, bitumen, kamen i delove za mehanizaciju) da mogu nastaviti rad i realizovati poslove poverene od JP "Putevi Srbije" i drugih investitora. Ozbiljno se pripremaju i za zimsko održavanje oko 800 kilometara vojvođanskih puteva – 72 kilometra autoputeva, 528 kilometara državnih puteva prvog i drugog reda i 203 kilometra lokalnih puteva.

Brojna putarska preduzeća, koja su samopregornim radom i u veoma teškim uslovima više od pet decenija omogućavala bezbedno odvijanje saobraćaja, u poslednjih sedam godina su prošla pravu golgotu. Njihovoj propasti doprinela je loša privatizacija i pogubna poslovna politika banaka pa su preduzeća kapitalno devastirana, značajan deo supstance kapitala trajno je potrošen na kamate za kredite, koji nisu uzimani za razvoj i unapređenje osnovne delatnosti već za kupovinu drugih preduzeća, ili, pak, za druge potrebe privatnih vlasnika. "Vojvodinaput-Bačkaput" je dobar primer oporavka i vraćanja na pravi put.

Prodaja na proleće?

"Vojvodinaput–Bačkaput" je nakon raskida ugovora o privatizaciji ušla krajem 2011. u restrukturiranje, a sada je pred privatizacijom. Dragan Jakovljević kaže da su od Agencije za privatizaciju dobili privatizacionog savetnika i ulaze u izradu programa za privatizaciju, koja se očekuje na proleće.

 

 

Komentari: 0

VESTI /iz kategorije/


Anketa

Koja vrsta pokrivke se nalazi na krovu vašeg objekta?
Gradjevinarstvo.rs 28.11.2022.
Poštovani Gorane, U tekstu je naveden taj...
Goran 28.11.2022.
Valjalo bi i navesti probleme sa lepkom koj...
DARKO 14.11.2022.
Opet legalizacija? Problem je što država ne...
Rada 24.10.2022.
Bravo za firmu Gem Trade N.Sad. Mogli bi na...
DARKO 17.10.2022.
Bilo bi lepo kada bi posle 10 godina otvori...

;