Da oko 1.450 kilometara državnih puteva drugog reda, dodeljenih na upravljanje APV ne bi ostalo na "ledu" i da ne bi bila ugrožena bezbednost saobraćaja, o njihovom održavanju i dalje brine JP "Putevi Srbije", potvrđeno nam je u novosadskom odeljenju tog javnog preduzeća. Kako nam kažu, dobili su dopis iz Pokrajine da još nisu stvoreni preduslovi za preuzimanje tih saobraćajnica jer nema ni novca, ni organizacije koja bi se bavila tim poslom pa je direktor "Puteva" dao nalog Odeljenju Novi Sad da nastavi njihovo održavanje da ne bi bila ugrožena bezbednost saobraćaja.
Vlada Srbije je još u maju ove godine donela odluku o usklađivanju poslovanja Javnog preduzeća za upravljanje državnim putevima sa Zakonom o javnim preduzećima, po kojoj JP "Putevi Srbije" nije više nadležno za upravljanje državnim putevima 2. reda u APV. Međutim, paralelno s donošenjem te odluke nisu stvoreni osnovni preduslovi da Pokrajina preuzme nadležnost upravljanja tim putevima.

Neophodno je da se ubrza rad na izmeni Zakona o javnim putevima, koje bi omogućile osnivanje javnog preduzeća koje bi upravljalo javnim putevima u Pokrajini, kao i rešavanje pitanja finansiranja. Bez te izmene ne postoji pravna mogućnost da APV preko svojih organa osnuje javno preduzeće za upravljanje državnim putevima drugog reda na svojoj teritoriji.
Preuzimanje i upravljanje putevima podrazumeva, između ostalog, rekonstrukciju, održavanje i zaštitu saobraćajnica, za šta će trebati sve više novca ukoliko se putevi ne održavaju redovno. Definisano je 27 pravaca koji će preći u nadležnost APV, među kojima su deonice od graničnog prelaza s Mađarskom Đala prema Novom Kneževcu, Mokrinu i Kikindi, od Kanjiže preko Sente, Ade i Bečeja prema Novom Sadu, od petlje Horgoš preko Subotice, Bačke Topole, Novog Sada i Inđije do Batajnice, zatim od granice s Hrvatskom preko Šida dalje i drugi.
Izmena zakona
Zakon o javnim putevima se mora menjati i zbog mogućnosti obezbeđenja više novca za održavanje puteva u Srbiji jer, kako je u više navrata istakao ministar saobraćaja Milutin Mrkonjić, nedostaje čak deset milijardi dinara. Po njegovim rečima, godišnje za održavanje puteva treba 15 milijardi dinara, a za ovu godinu je planirano samo 5,5 milijardi, i to iz subvencija. Ministar je još polovinom jula obavestio da je Ministarstvo zatražilo izmenu zakona, ali najpre Vlada mora da se konsoliduje.






























;