Kinezi zadovoljni plovnim stanjem prve deonice Velike Morave

03.06.2013. | Tanjug

Predstavnici kineske nacionalne kompanije „China Gezhouba Group“ uverili su se u dobru plovnost prve deonice Velike Morave. Oni su u petak (31. maja 2013. godine) započeli prikupljanje podataka za studiju opravdanosti i gradnje Kanala Morava, kažu da je dobra plovnost od Smedereva do Ljubičevskog mosta u blizini Požarevca.

Predstavnik kineskog radnog tima Huang Lin izjavio da je zadovoljan prvom posetom i onim što je video na prvoj deonici Velike Morave u dužini od 30 kiometara. On je rekao da bi gradnja Kanala Morava bila veoma značajna za to područje, kao i za celu Srbiju.

Državni sekretar Ministarstva prirodnih resursa, rudarstva i prostornog planiranja Srđan Belij kazao je da su kineski stručnjaci tokom plovidbe mogli da utvrde hidrološki režim te reke, visinu vodostaja, plovnost, zatim da snime uzdužne i poprečne rečne profile, utvrde tačke koje mogu da budu ograničavajući faktori za plovidbu i upoznaju se sa fizičko-geografskim karakteristikama reke.

Posebni savetnik ministra prirodnih resursa, rudarstva i prostornog planiranja Milan Punišić je kazao da će kineska kompanija narednih dana prikupljati podatke ploveći i Zapadnom i Južnom Moravom i da će im biti posebno interesantna Grdelička klisura.

On je istakao da bi, budući kanal od Dunava, kod Smedereva, Velikom Moravom i Vardarom do Soluna, bio veoma značajan za srpsku privredu, jer bi Srbija dobila novi rečni koridor, gradile bi se hidrocentrale, obezbedilo navodnjavanje poljoprivrednog zemljišta na tom području i gradili bi se mnogi sadržaji duž kanala koji ide paralelno sa Koridorom 10.

Punišić, koji je i koordinator srpske strane, dodao je da na toj trasi ima kulturnih i istorijskih znamenitosti i da bio gradnja kanala doprinela i razvoju turizma Srbije.

 
Share |

Komentari: 3

Dragan 30.06.2013 10.58.04

Odlicna prilika za sve prozvodjace gradjevinskih materijala u Srbiji kao i sve koji rade usluge raznim masinama za kopanje i prevoz suta ili betona, a da ne govorimo gde bi nas to svrstalo kao proizvodjace el. energije u buducnosti.
Stvarno jedinstvena prilika, samo da mi to ne finansiramo vec da se to da nekom na 30 godina da to napravi, a da mi to preuzmemo kad istekne taj rok.
A u isto vreme bi se aktivirale i Sava i Tisa pa bi se put za Solun otvorio kao jeftina mogucnost za sve zemlje u okruzenju da im se podigne standard plasmanom sopstvenih proizvoda, odnosno pojeftinjenjem transporta jer nema pretovara.
Ali to je Nemacki plan star 100 godina i to nije napravljeno kao fikcija vec kao realni projekat povezivanja Evrope sa Egejom vodenim putem.
Treba nam mnogo ovakvih projekata i onih koji ce to da isprate.
Dragan

Mijajlovic iq174 05.06.2013 13.07.10

Da li mi jos imamo strucnjake da projektuju kanal kao Dunav-Tisa-Dunav i hidrocentrale na njemu?!

Mijajlovic 03.06.2013 17.22.07

Kanal treba da bude spojen sa kanalom Dunav-tisa-Dunav u Vojvodini, da bude sirok 50, a dubok 75 metara da bi njime mogli da plove prekookeanski brodovi. E onda ce SEIK ULOZITI PARE U NASU POLJOPRIVREDU. Jer jos nisam video da se psenica i kukuruz transportuju avionom a i za ostalo voce i povrce treba hladnjaca koje ima na velikim brodovima. Imalo bi jos mnogo, mnogo prednosti, ne smem iskreno ni da mislim.

VESTI /iz kategorije/


Anketa

Kojom vrstom toplotne izolacije je izolovan vaš stan/kuća?
Mićo 20.11.2019.
Ko to kaže da je most graditi pored mosta j...
Invekta 18.11.2019.
Odlično rešenje, olakšava posao, a efekti s...
boki 14.11.2019.
kao prvo idealno ravnih dasaka iz paleta je...
Nemanja Rodić 05.11.2019.
Bravo,molim vas da pošaljete ekipu da okrpi...
Maja 19.10.2019.
Gde mogu da nabavim ovakav beton? I po koj...