INFONET-468X60-BANNER

BLANKO-970X250-BANNER

Grci dampingom do gradnje Koridora

25.07.2011. | B92

Na tenderima za izgradnju putnog Koridora 10 na jugu i istoku zemlje grčke firme su u prethodnih osam meseci nudile najniže cene. Predstavnici pojedinih domaćih putarskih preduzeća i Privredne komore Srbije ocenjuju nastup tih kompanija kao damping.Oni su rekli da bi država trebalo da se pozabavi tim problemom, jer postoji opasnost da autoput ne bude kvalitetno izgrađen.

Generalni direktor Puteva Užice Milan Bojović je kazao da su Grci na prethodnih desetak tendera za izgradnju Koridora 10 bili najjeftiniji na šest ili sedam tendera, "tako što su davali veoma niske - damping cene. Mislim da su naše cene bile maksimalno korektne, dok su cene grčkih firmi isuviše niske i država treba time da se pozabavi", naglasio je Bojović i dodao da očekuje "da će država shvatiti da treba da učestvuju i domaće firme i da ćemo dobiti tri tendera na jugu, na kojima smo bili drugi".

Generalni direktor Planuma Ratomir Todorović je, takođe, naveo da su cene grčkih firmi za izgadnju autoputa na Koridoru 10 "nerealno niske". "Mi koji se bavimo tim poslom znamo jako dobro koliko šta košta i šta može za koje pare da se napravi. Očigledno je da su u Grčkoj, zbog krize, radovi svedeni na minimum i sada svi traže posao tamo gde se radovi finansiraju iz kredita evropskih banaka", istakao je Todorović.

Todorović je rekao da se po dobijanju posla traži mogućnost, kroz odštetne zahteve, da se razlika u ceni nadoknadi, na primer u slučaju problema kod eksproprijacije, arheologije ili drugih situacija. To su, prema Todoroviću, metodi kojima se služe strane firme da nadoknade ono što je jeftino, čime se izbegavaju penali za kašnjenje i do sada nijednoj stranoj firmi nisu naplaćene kazne za probijanje rokova.

Sekretar Odbora za građevinarstvo u PKS Goran Rodić, takođe, tvrdi da je reč o damping cenama koje Grci daju kako bi došli do posla. "Takođe, uslovi su bili takvi da naše firme nisu mogle sve u kompletu da konkurišu. To znači ili će se odraziti na kvalitet radova odnosno angažovati neke domaće firme koje će za male pare da rade, pa može da se desi da radovi budu nekvalitetni", rekao je Rodić po kome može u nekoj sledećoj fazi da dođe do preugovaranja i menjanja radova i cena.

Ugovor za izgradnju autoputa na Koridoru 10, od Vranja do Bujanovca u dužini od 8km, potpisan je u novembru sa grčkom kompanijom Aktor. Reč je o deonici Donji Neradovac - Srpska kuća, koja će biti finansirana iz donacije grčke vlade, posredstvom Helenik plana u vrednosti od 21,84 miliona evra.

Grčka firma Terna je, među 12 ponuđača, imala u aprilu najnižu cenu od 3,83 milijarde dinara, na otvoranju tendera za izgradnju dva tunela Pržojna Padina i Progon, ukupne dužine 1,7km, na obilaznici oko Dimitrovgrada na Koridoru 10.

Na tenderu za izgradnju deonice od Crvene Reke do Čiflika kod Bele Palanke u dužini od 12,7km, među 12 ponuda najnižu cenu je u maju ponudio grčki Actor od 4,4 milijarde dinara.

Na tenderu za izgradnju kraka od Leskovca do makedonske granice za izgradnju deonice od Grabovnice do Grdelice u dužini od 5,5km najnižu cenu dalo je u krajem maja grčko preduzeće Terna od 2,38 milijardi dinara.

Na ovom delu autoputa gradiće se i deonica Vladičin Han - Donji Neradovac ukupne dužine 26km, u tri lota. I tu su Grci dali najnižu ponudu - 2,59 milijardi dinara za prvi lot, zatim 2,55 milijardi za drugi lot odnosno 2,26 milijardi dinara za treći lot.

 

 

Komentari: 0

VESTI /iz kategorije/


REHAU-300X120-BANNER

ISTAKNUTE FIRME /iz kategorije/


Anketa

Kojom vrstom toplotne izolacije je izolovan vaš stan/kuća?
DARKO 15.04.2024.
Nadam se da će ulazak u tunel biti kroz par...
Nemanja 31.03.2024.
A coskovi kako se zidaju?
Miodrag 30.03.2024.
Kuću sam počeo da gradim na porodicnom iman...
Milan 30.03.2024.
Kad završe Ameri ovaj hotel nebi bilo loše ...
Dr 20.03.2024.
Najveća prednost betonskog crepa u odnosu n...

;