INFONET-468X60-BANNER

I bandere koče Koridor 10

27.06.2011. | R. Dautović | Dnevnik

Iako je aneksom ugovora iz februara ove godine produžen rok za završetak 11,2km autoputa na tzv. Ipsilon kraku od Subotice do Kelebije, koji je sastavni deo severnog kraka Koridora 10, do oktobra, jer se pred graditelje isprečio dalekovod, tender za njegovo izmeštanje još uvek nije raspisan. Kako je potvrđeno dnevnom listu Danas u preduzeću Koridori Srbije, tender za izmeštanje dalekovoda raspisaće se 30. juna.

Na osnovu izveštaja stručnog nadzora, koji je poveren Institutu za puteve, još početkom godine je utvrđeno da su usporavanju radova na izgradnji autoputa Horgoš - Novi Sad, kao i obilaznice oko Subotice doprineli tehnički razlozi, kao što je jednomesečno kašnjenje početka izgradnje u odnosu na dan potpisivanja ugovora, izmeštanje visokonaponskog dalekovoda, prilagođavanje glavnog projekta faznoj izgradnji i usaglašavanje glavnog projekta mostova s idejnim projektom. Zato je i postavljen novi rok shodno izvedenom stanju na terenu do tada: 20. juli za autoput Horgoš - Novi Sad i 10. oktobar za obilaznicu oko Subotice.

Međutim, ako je trebalo 4 meseca da se pripremi tender za izmeštanje dalekovoda sa trase, nameće se pitanje koliko će tek trebati da se izabere najbolja ponuda, izmesti dalekovod, oslobodi trasa i tek onda izgradi autoput. Izvesno je da će, osim probijanja roka kod glavne trase u dužini od 87km, biti probijen i rok završetka Ipsilon kraka, koji Subotičani čekaju već 20 godina.

Radovi na izgradnji ove obilaznice do sada su otvarani najmanje 5 puta, poslednji put 27. aprila, a od ukupne dužine od 23km nije izgrađena ni polovina. Čitave dve decenije građani su ubeđivani kako je sve spremno, samo treba odluka o investiranju, a kada je doneta, ispostavilo se da nedostaje dokumentacija: niti je oslobođena trasa, niti rešeni imovinsko-pravni odnosi, a sve vreme visokonaponski dalekovod od 400kV svima bode oči.

Vlada Srbije je zbog prevazilaženja uočenih sporosti odlučila da predzeće Koridori 10 bude izdvojeno iz JP Putevi Srbije, osnivačka prava su preneta na Republiku i, izmenom osnivačkog akta, država je osnovala novo reduzeća Koridori Srbije - koje, osim obavljanja stručnih poslova, sada uključuje i poslove eksproprijacije i izrade planske dokumentacije, što je do sada bilo u nadležnosti Puteva Srbije, a što se pokazalo kao problem na izgradnji severne deonice autoputa, koju je kasnije zakomplikovala i Nibens grupa.

Autoput dobija obrise
Prema najnovijim informacijama iz preduzeća Koridori Srbije, GP Planum na 47. kilometru od severa prema Novom Sadu postavlja drugi sloj asfalta, od 13. kilometra južno nastavlja se izgradnja završnog trećeg sloja asfalta. U toku su i betonski radovi na naplatnoj rampi koja se nalazi na 7. kilometru južno od Subotice i priprema se postavljanje rasvete. Gde god je završeno asfaltiranje, priprema se postavljanje horizontalne i vertikalne signalizacije, uređuje se putni pojas i postavlja zaštitna ograda.

Pravovremena isporuka bitumena omogućava da se dnevno asfaltira dva kilometra autoputa pune širine, a u završni sloj se ugrađuje dnevno više od 2.000 tona asfalta. U Koridorima naglašavaju da su tri sloja asfalta postavljena na oko 15km autoputa, a dva sloja na oko 60km. Izgradnja nadvožnjaka i mostova je u završnoj fazi.

 

Komentari: 0

VESTI /iz kategorije/


REHAU-300X120-BANNER

ISTAKNUTE FIRME /iz kategorije/


Anketa

Kojom vrstom toplotne izolacije je izolovan vaš stan/kuća?
DARKO 15.04.2024.
Nadam se da će ulazak u tunel biti kroz par...
Nemanja 31.03.2024.
A coskovi kako se zidaju?
Miodrag 30.03.2024.
Kuću sam počeo da gradim na porodicnom iman...
Milan 30.03.2024.
Kad završe Ameri ovaj hotel nebi bilo loše ...
Dr 20.03.2024.
Najveća prednost betonskog crepa u odnosu n...

;