Odabrano rešenje je kontinualna greda s plitkim lukom, dužina mosta od obale do obale je 170 metara, a širina 23 metra, baš i kod Mosta slobode. Direktor Zavoda za izgradnju grada Borislav Novaković naglasio je da su svi rokovi ispoštovani i da se sad ulazi u odlučujuću etapu – raspisivanje međunarodnog konkursa za izvođača radova. U septembru će biti gotova projektna dokumentacija, kada ćemo i raspisati konkurs za izvođača radova.
Za dostavljanje ponuda predviđeno je 60 dana i 30 dana za odabir najpovoljnije ponude, što znači da ćemo pred kraj ove godine imati okončan postupak. Raspon radova na izgradnji mosta kreće se od 30 do 36 meseci, ali će sve zavisiti od potpisanog ugovora. Zasad nema smetnji da most bude gotov krajem 2012. godine – rekao je Novaković.
Pavličić je istakao da im je u odabranom rešenju sugerisano kako rešiti prilaze mostu na bačkoj strani grada, pa postoji mogućnost da će prilazna petlja biti mnogo manja od planirane, a da će se praviti kružna raskrsnica na uglu Bulevara cara Lazara i ulica Zorana Đinđića i Stevana Musića kako bi se park što manje dirao.
Možda će se dva tunela sa sremske strane grada bušiti desno od postojećeg u Tvrđavi, što neće povećati troškove, a tako je predloženo da se ne bi narušavala celina koju Tvrđava čini sa stenom. Tako ostaje mogućnost da se stari tunel iskoristi za pešake i bicikliste. Projektantima smo dali slobodu da reše prilaz mostu s petrovaradinske strane. Oko izbora idejnog rešenja nije bilo nedoumice jer je poenta da Tvrđava bude u prvom planu i vodilja je bila da će se graditi još jedan most, pa svaki treba da bude različit. Budžet grada može da izdrži izgradnju mosta jer će se plaćati četiri godine. Očekujemo novčanu podršku Izvršnog veća Vojvodine, jer zajedno gradimo ovaj most, a planiramo i izgradnju još jednog mosta na mestu bivšeg Žeželjevog mosta – zaključio je gradonačelnik.