INFONET-468X60-BANNER

Srbija gradi Jedinstveni dispečerski centar železnice, prvi u regionu

09.04.2024. | Gradjevinarstvo.rs

Započeta je izgradnja Jedinstvenog dispečerskog centra koji predstavlja ključni korak ka modernizaciji i unapređenju efikasnosti železničkog saobraćaja. Ovaj projekat, vredan oko 115 miliona evra, trebalo bi da bude završen do 2026. godine, saopštila je Infrastruktura železnice Srbije.

Diespečerski centar

Kanal za polaganje optičkih kablova (Foto: YouTube/Infrastruktura železnice Srbije/Screenshot)

Radovi su počeli 19. februara, a u prvih mesec i po dana izvršeno je oko 50 kilometara iskopa kanala za polaganje optičkih kablova duž pruga u beogradskom železničkom čvoru, od Železnika i Ostružnice do Makiša. Trenutno se radi na iskopavanju kanala za optičke kablove na pruzi između Male Krsne i Velike Plane.

Jedinstveni dispečerski centar biće smešten u železničkoj stanici Beograd Ranžirna u Makišu, u objektu gde se trenutno nalazi Telekomanda. Centar će obuhvatiti sve pruge pod upravom Infrastrukture železnice Srbije, uključujući i brzu prugu Beograd-Subotica.

Ovaj centar, prvi takve vrste ne samo u Srbiji već i u regionu, ima za cilj da objedini sistem upravljanja i kontrole železničkog saobraćaja, podižući bezbednost i efikasnost na najviši nivo. Planirana je centralizacija i automatizacija operativnih procesa, što će omogućiti preciznije planiranje i realizaciju železničkog saobraćaja, kao i bolju iskorišćenost infrastrukturnih kapaciteta.

Infrastruktura železnice Srbije navodi da će Jedinstveni dispečerski centar sačinjavati Operativno-upravljački i nadzorni centar Srbije u Makišu, kao i regionalni dispečerski centri u Novom Sadu, Nišu i Požegi.

Projekat obuhvata dispečersku centralizaciju, energetske uređaje, izgradnju prateće infrastrukture, automatizovane sisteme i računarski kompleks, kao i ugradnju tehničkih sredstava za bezbednost.

Očekuje se da će izgradnja ovog centra doprineti visokoj pouzdanosti između planiranja i realizacije železničkog saobraćaja, tačnosti, automatskoj regulaciji saobraćaja, kao i efikasnijem upravljanju u slučaju većih kvarova na infrastrukturi.

- Ovaj centar doprineće i obaveštavanju putnika, prevoznika i učesnika u saobraćaju o realnoj saobraćajnoj situaciji i slično. Omogućiće automatsku kontrolu železničkih vozila u saobraćaju, kao i trenutni prenos dodatnih informacija od značaja za bezbednost saobraćaja, kao što su deformacije šina, kretanje i pozicije vozova, odroni, krađe ili neovlašćena kretanja u zoni pruge, navodi se u saopštenju.

Trenutni sistem upravljanja železničkim saobraćajem u Srbiji, koji se sastoji od tri centra za daljinsko upravljanje i tri telekomandna centra, tehnološki je zastareo i ne zadovoljava potrebe modernizovane infrastrukture. Izgradnjom Jedinstvenog dispečerskog centra, Srbija stavlja temelje za budućnost svojih železnica, usmeravajući se ka većoj bezbednosti, efikasnosti i pouzdanosti.

 

Komentari: 0

VESTI /iz kategorije/


REHAU-300X120-BANNER

ISTAKNUTE FIRME /iz kategorije/


Anketa

Kojom vrstom toplotne izolacije je izolovan vaš stan/kuća?
DARKO 15.04.2024.
Nadam se da će ulazak u tunel biti kroz par...
Nemanja 31.03.2024.
A coskovi kako se zidaju?
Miodrag 30.03.2024.
Kuću sam počeo da gradim na porodicnom iman...
Milan 30.03.2024.
Kad završe Ameri ovaj hotel nebi bilo loše ...
Dr 20.03.2024.
Najveća prednost betonskog crepa u odnosu n...

;