INFONET-468X60-BANNER

Koridor 5C: Put za narednih 100 godina gradi se na klizištima

17.01.2019. | Blic

Deonica Drivuša – Donja Gračanica na projektu zeničke zaobilaznice do sada je trebalo da bude završena, ali nije. Novi rok za završetak ovog zahtevnog posla je kraj ove godine.

Problem su, kako tvrde stručnjaci, složena geologija i klizišta na području na kojem se gradi ovaj deo Koridora 5C.

Iako je bilo ideja i predloga da se projektovana trasa zbog toga promeni, to se neće dogoditi. Potvrdio je to za Avaz Reuf Kadrić, predstavnik JP Autoceste FBiH.

– Trasa i projekat ostaju isti, samo se neke kosine na delu trase moraju menjati. Radiće se dodatna osiguranja i dublji temelji nego što je prvobitno planirano. Umesto pet metara dubine sidra, ići ćemo sa 20 metara. Nema govora o promeni projekta – govori Kadrić, prenosi Srpskainfo.

Do sada se, kaže Kadrić, uradilo mnogo. Čim temperature uđu u plus, nastavlja se sa radom.

Koridor 5C: Put za narednih 100 godina gradi se na klizištima

Koridor 5C deonica kod Zenice (screenshot YT FTV)

– Svi su građevinski radovi završeni, ostalo je još da se uradi hidroizolacija i asfalt. Tunel Pečuj probijen je prošle godine, završeni su radovi na sekundarnoj oblozi, osim na desnoj cevi. Ima još malo posla, koji zaostaju zbog problema s geologijom – pojašnjava Kadrić.

I na tunelu Ričice završene su obe strane s kolovozom. Posebno je specifičan vijadukt Pehare, koji se, ističe Kadrić, veže na tunel Ričice, jer se delom nalazi na klizištu Pehare, a delom na čvrstom tlu.

U nastavku vijadukta Pehare veže se vijadukt Babina reka, koji je jedan od kapitalnih projekata na ovoj deonici. Karakterističan je, jer za sada ima najduži raspon stubova na celom Koridoru, i to 165 metara.

– Svi bi radovi trebalo biti gotovi u ovoj godini, osim vijadukta Pehare, koji je na kritičnom tlu. Ovaj projekat, pa i naša rešenja koja smo radili, služiće najmanje 100 godina, to je okvirni vek trajanja – zaključuje Kadrić.

Kompletna deonica na kojoj se trenutno izvode radovi, itekako je komplikovana i često su pojave klizišta. Kadrić ističe da je bilo boljih rešenja.

– Kad se 2009. godine govorilo o tome, plan je bio da auto-put ide kroz grad, ali meštani nisu bili saglasni. Izmeštanje Koridora na ovu deonicu izazvao je minimalno 50 miliona maraka više troškova, ali i otežalo realizaciju – kaže Kadrić.

 

Komentari: 0

VESTI /iz kategorije/


Anketa

Koja vrsta pokrivke se nalazi na krovu vašeg objekta?
DARKO 15.04.2024.
Nadam se da će ulazak u tunel biti kroz par...
Nemanja 31.03.2024.
A coskovi kako se zidaju?
Miodrag 30.03.2024.
Kuću sam počeo da gradim na porodicnom iman...
Milan 30.03.2024.
Kad završe Ameri ovaj hotel nebi bilo loše ...
Dr 20.03.2024.
Najveća prednost betonskog crepa u odnosu n...

;