Dolazni peroni BAS-a grade se iza sadašnje stanične zgrade i privremeno su rešenje

24.08.2018. | D. Aleksić / D. Mučibabić | Politika

Od ove jeseni putnici koji autobusima iz drugih gradova dolaze u srpsku prestonicu umesto na dolaznim peronima kod parka „Bristol” izlaziće stotinak metara dalje – na privremene dolazne perone BAS-a. Oni se trenutno uređuju iza zgrade BAS-a, odnosno na mestu železničkih magacina. Stari dolazni peroni posle toga će se naći pod bagerima koji su uveliko u njihovoj neposrednoj okolini.

Nove perone, koji se grade o trošku BAS-a, putnici koji dolaze u glavni grad koristiće dok se stara BAS-ova stanica ne preseli u Blok 42.

Kada će to definitivno biti, niko za sada ne može da potvrdi. Kada je 4. jula prošle godine u Starom dvoru potpisan poslednji dokument između grada i BAS-a koji se tiče izgradnje nove stanice u Bloku 42 istaknuto je da će ona prve putnike primiti na leto 2019, a da će kamen temeljac za nju biti postavljen krajem 2017. U novembru prošle godine, kada je bilo jasno da će se već u startu kasniti sa izgradnjom, u BAS-u su tvrdili da se sve radi u skladu sa ovim ambicioznim rokovima. Ali, u ovom preduzeću za Politiku nisu želeli da govore o preciznim datumima koji se tiču završetka nove stanice istakavši da ovaj kompleksan projekat i rokovi u vezi sa njim zavise od više činilaca.

To ipak ne znači da se ništa ne radi na gradilištu buduće stanice u Novom Beogradu, na kome su pripremni radovi počeli krajem prošle godine. Taj kamen ipak nije položen za novu BAS-ovu staničnu zgradu nego za aneks buduće autobuske stanice koji se trenutno i gradi.

Nova stanica u Bloku 42

Nova stanica u Bloku 42 (foto: Beoinfo)

Do sada su, kako navode u Direkciji za građevinsko zemljište, završeni svi zemljani i betonski radovi. Urađeni su i kompletna čelična konstrukcija objekta sa protivpožarnom zaštitom, svi horizontalni elementi vodovoda i kanalizacije, a postavljena je i podna izolacija, kao i košuljice poda.

– Postavlja se fasada i ugrađuju prozori i vrata. Radi se i krovna konstrukcija, kao i priprema instalaterskih radova za struju, vodu, grejanje, ventilaciju i drugo. Vrednost radova za projektovanje i izgradnju je 140,5 miliona dinara i ugovoreni rok za završetak radova je početak oktobra. Preostalo je da se završe unutrašnji pregradni zidovi, svi instalaterski radovi, kao i ugradnja kompletnog enterijera i opreme. Treba da se izradi i trafostanica za potrebe priključaka za struju i telekomunikacije, ali i da se uredi spoljašnost oko objekta – ukazuju u Direkciji.

Aneks, koji se nalazi ispod konstrukcije pristupnih puteva Mostu na Adi, imaće oko 1.200 kvadrata. U konačnom rešenju Bloka 42 njegova funkcija biće da poveže kompleks autobuske i novobeogradske železničke stanice koja u međuvremenu takođe treba da bude preuređena.

Ali, pre toga aneks autobuske u Bloku 42 služiće kao objekat privremene autobuske stanice. Planirano je da se u njemu nalaze sadržaji za putnike, službene prostorije, kancelarije, sanitarni čvorovi i putnički pretinci. U aneksu su predviđeni i prateći trgovački, zabavni i ugostiteljski sadržaji.

BAS će za izgradnju novog staničnog kompleksa bruto površine oko 13.000 kvadrata izdvojiti oko 25 miliona evra.

Novu stanicu trebalo bi da čini 135 perona i oko 55 parkinga za duže zadržavanje autobusa, kao i podzemna javna garaža sa 200 parking mesta sa pristupima iz Antifašističke borbe i Jurija Gagarina.

Kako bi se na više mesta moglo prilaziti autobuskoj i železničkoj stanici na Novom Beogradu, plan je i da ulice Antifašističke borbe, Julija Gagarina i Marka Hristića dobiju po još jednu saobraćajnu traku. Direkcija za građevinsko zemljište već je završila izradu projekata za rekonstrukciju tih saobraćajnica koje okružuju kompleks, a u toku je izrada tehničke dokumentacije za 238 parking mesta iza sadašnjeg otvorenog tržnog centra, sa pristupnom saobraćajnicom iz Ulice Jurija Gagarina.

Na mestu sadašnjeg BAS-a, planirani su stambeni objekti, vrtić i škola.

 
Share |

Komentari: 0

VESTI /iz kategorije/


Anketa

Kojom vrstom toplotne izolacije je izolovan vaš stan/kuća?
Darko 13.05.2019.
Gondola? Zbogom Kalemegdanu u UNESCO kultur...
TikiCar 25.04.2019.
Spominje se povezivanje NBG sa Rakovicom, a...
veselnik 13.04.2019.
"Služba za urbanizam koja će okupiti 10 str...
Ljubinka 09.04.2019.
Da li se na zidove koji su krecenim prajmer...
Maks 04.04.2019.
Političari treba da shvate da se autoput, o...