Sad već u danima meri se vreme do konačnog otvaranja, u punom kapacitetu, novog drumsko-železničkog mosta u Novom Sadu izgrađenog preko Dunava na mestu onog Žeželjevog, porušenog u NATO bombardovanju pre nepune dve decenije.
Posle uspešnog testiranja mosta na opterećenje i puštanja železničkog saobraćaja u aprilu, u protekla četiri meseca izgrađene su i uređene pristupne saobraćajnice, urađena odgovarajuća rasveta, postavljene neophodne instalacije i obavljeni fini, završni, radovi.
Sada ostaje samo, kako je ranije najavljeno, da se u koordinaciji sa predstavnicima EU, koja je najvećim delom finansirala izgradnju, utvrdi datum svečanog otvaranja i drumskog saobraćaja preko novog mosta.
- Verujem da će do kraja meseca biti uspostavljen i drumski saobraćaj. Videćemo uskoro, svi zajedno, novi most u punoj funkciji - kratko je, za Novosti, izjavio gradonačelnik Miloš Vučević.
Taj most je objekat od izuzetnog značaja ne samo za Srbiju, nego i šire, jer se nalazi i na železničkom Koridoru 10 i deo je buduće brze pruge Beograd - Budimpešta.
Kao drumska saobraćajnica je od ogromne važnosti u prvom redu za Novi Sad, jer će umnogome ubrzati prelaz mnogobrojnih kamiona, kojima je taj pravac tranzitni i jedna je od najznačajnijih obilaznica na području grada.
Tako je i pitanje dana kada će šleperi i ostali teretnjaci, posle relativno dugog čekanja na naizmenični prelaz preko uskog montažno-demontažnog mosta (MDM), konačno krenuti komotno novim kolovoznim trakama.
Tehnički prijem pristupnih saobraćajnica Žeželjevom mostu treba da se obavi u roku od godinu dana.
Čim drumski saobraćaj bude uspostavljen počeće, kako je ranije najavljeno, uklanjanje MDM, koji je uspešno služio punih 19 godina. Delovi konstrukcije MDM biće razmontirani i uskladišteni na području ranžirne stanice u Novom Sadu.