INFONET-468X60-BANNER

Prostorni plan infrastrukturnog koridora od Beograda do Kelebije predviđa uređenu železničku mrežu

13.11.2017. | eKapija

Restrukturiranje železničkog sektora u različitoj dinamici zahvata zemlje Jugoistočne Evrope. Kako objašnjavaju u Saobraćajnom institutu CIP, promene ovog tipa, kada su u pitanju železnice kao sistem, sprovode se sinhronizovano na širem području i trebalo bi da omoguće realizaciju prvog dela velikog projekta - modernizacije pruge od Budimpešte do Beograda.

Upravo sa tim ciljem, CIP je izradio Prostorni plan područja posebne namene infrastrukturnog koridora železničke pruge Beograd - Subotica - državna granica (Kelebija), koji je utvrđen Uredbom Vlade Republike Srbije u aprilu 2017. godine.

Prostornim planom, koji je žiri 26. Međunarodnog salona urbanizma u Nišu nagradio drugom nagradom u kategoriji regionalnih i prostornih planova područja posebne namene, u celini je obuhvaćen infrastrukturni koridor pruge od Beograda do državne granice. Okvirna granica obuhvata delove područja grada Beograda, Novog Sada i Subotice i opština Bačka Topola, Vrbas, Inđija, Mali Iđoš, Sremski Karlovci i Stara Pazova.

- Cilj Plana je realizacija projekta izgradnje, modernizacije i rekonstrukcije pruge na deonici Beograd - Novi Sad i provera strateški utvrđene trase pruge na deonici Novi Sad - Subotica - državna granica (Kelebija), uz rešavanje potencijalnih konflikata u prostoru i ostvarivanje pozitivnih efekata uticaja infrastrukturnog koridora - navode iz CIP-a i dodaju da će se planiranje, korišćenje, uređenje i zaštita prostora železničke pruge zasnivati na principima unapređenja i povećanja kvaliteta i kvantiteta železničkog saobraćaja i infrastrukture, korišćenja povoljnog geografskog i saobraćajnog položaja Republike Srbije i bržeg napretka u integraciji u okruženje.

Ilustracija (preuzeto sa www.pixabay.com)

Dugoročni cilj razvoja železničke mreže je da magistralne pruge Republike Srbije, kao deo Koridora 10 i deo prioritetnih pravaca jugoistočne Evrope, budu kvalitetne dvokolosečne pruge, osposobljene za mešovit putnički i teretni saobraćaj, brzine do 200 km/h i kombinovani prevoz.

Planom se tako, posebno ističe razvoj pruge za navedene brzine i proširenje postojećeg infrastrukturnog koridora koji čine tri karakteristične deonice. To su, navode u CIP-u: Beograd - Stara Pazova, gde je urađena detaljna razrada sa elementima za direktno sprovođenje; Stara Pazova - Novi Sad, za koju su usklađena postojeća rešenja, i Novi Sad - Subotica - državna granica (Kelebija), gde je napravljen strateški plan sa elementima i smernicama za dalju razradu.

Iz CIP-a najavljuju da predstoji i detaljna razrada deonice Novi Sad - Subotica, koja će biti izrađivana paralelno sa izradom tehničke dokumentacije koju priprema Saobraćajni institut.

- Infrastrukturni koridor železničke pruge predstavlja linijski infrastrukturni sistem. Shodno tome, Plan akcentuje tehnička rešenja koja predstavljaju osnov za tretiranje ostalih planskih postavki, odnosno delova Plana koji se bave konfliktima u prostoru, uticajima posebne namene, rešenjima, prioritetima... - ističu iz CIP-a.

Visoki tehnički standardi, na kojima se insistira, uslov su i koji je EU postavila za Panevropsku železničku mrežu, kako bi se obezbedila konkurentnost železničkog sektora.

 

Komentari: 0

VESTI /iz kategorije/


REHAU-300X120-BANNER

Anketa

Kojom vrstom toplotne izolacije je izolovan vaš stan/kuća?
DARKO 15.04.2024.
Nadam se da će ulazak u tunel biti kroz par...
Nemanja 31.03.2024.
A coskovi kako se zidaju?
Miodrag 30.03.2024.
Kuću sam počeo da gradim na porodicnom iman...
Milan 30.03.2024.
Kad završe Ameri ovaj hotel nebi bilo loše ...
Dr 20.03.2024.
Najveća prednost betonskog crepa u odnosu n...

;