INFONET-468X60-BANNER

BLANKO-970X250-BANNER

Rekonstrukcija pruge Rakovica - Resnik

13.04.2017. | Beobuild

Prvog aprila počeli su radovi na rekonstrukciji južnog kraka Beogradskog železničkog čvora, odnosno na 7.5 kilometara dugoj deonici Rasputnica G-Rakovica-Resnik. Ova trasa deo je magistralne pruge na Koridoru X, Beograd - Mladenovac - Niš i predstavlja jednu od prioritetnih deonica na ovom međunarodnom koridoru. Poslednji veliki radovi na ovom delu izvedeni su 1988. godine, kada je u saobraćaj puštena modernizovana dvokolosečna i elektifikovana pruga. Proteže se od Rasputnice G (kod depoa u Topčideru) do Resnika, obuhvatajući stanicu u Rakovici i stajališta u Kneževcu i Kijevu. Južni prilazi Beogradu predstavljaju najvažniji projekat rekonstrukcije, a njegova obnova značajno će doprineti skraćenju putovanja i efikasnosti transporta u okviru Beogradskog železničkog čvora.

Rekonstrukcija obuhvata radove na levom i desnom koloseku otvorene pruge, radove na prolaznim kolosecima u stanici Rakovica (koloseci 4 i 5), kao i prvih pet koloseka u stanici Resnik. Predviđena je zamena svih postojećih skretnica u stanici Rakovica (19 skretnica), zamena skretnica na prvih pet koloseka u stanici Resnik (20 postojećih skretnica i 5 novih), kao i zamena skretnica u Rasputnici G i Rasputnici A (7 postojećih i 2 nove skretnice). Na donjem stroju biće zamenjen postojeći trup pruge, uz primenu geotekstila i geomreže, zamenu materijala i novi sloj tampona debljine 30 cm. Projektom se uređuju 4 putna prelaza na ovoj deonici sa kolovoznom konstrukcijom od gumenih panela.

Najvažniji radovi na stanicama i stajalištima odnose se na prilagođavanje putničkih perona u stanici Rakovica na visinu od 55cm, čime će i ova stanica biti spremna da prima niskopodne vozove. Trenutna visina perona u stanici Rakovica viša je od norme, što je posebno stvaralo probleme nakon kupovine novih „Stadler“ elekrovozova. Predviđeno je „spuštanje” tri perona u Rakovici, izgradnja tri nova perona u Resniku, dva u Kijevu i jedan novi peron u Kneževcu. Jedino stanica u Rakovici ima peronske nadstrešnice, tako da će nakon rekonstrukcije i ostala putnička stajališta biti zaštićena. U Resniku je planirana i manja dogradnja stanične zgrade, kao i izgradnja grupe koloseka i objekta sa garažom za ekipu za hitne intervencije.

Ukupno, tokom rekonstrukcije biće zamenjeno oko 17 kilometara koloseka, položene 53 nove skretnice, uz 46.000 kubika novog tucanika i preko 7000 metara novih drenažnih cevi. Obnova deonice Rasputnica G-Rakovica-Resnik vredna je 23.7 miliona evra, projekat rekonstrukcije izradio je Saobraćajni institut CIP, a posao izvođača je dodeljen kineskoj kompaniji CCECC (China civil engineering construction corporation). Rok za završetak svih radova je mart naredne godine.

 

Komentari: 0

VESTI /iz kategorije/


ISTAKNUTE FIRME /iz kategorije/


Anketa

Koja vrsta pokrivke se nalazi na krovu vašeg objekta?
DARKO 15.04.2024.
Nadam se da će ulazak u tunel biti kroz par...
Nemanja 31.03.2024.
A coskovi kako se zidaju?
Miodrag 30.03.2024.
Kuću sam počeo da gradim na porodicnom iman...
Milan 30.03.2024.
Kad završe Ameri ovaj hotel nebi bilo loše ...
Dr 20.03.2024.
Najveća prednost betonskog crepa u odnosu n...

;