Bezmalo četvrt veka traje izgradnja obilaznice oko Beograda, a kraj radova se još ne nazire. Nadležni čak ne mogu da daju ni procenu kada bi saobraćaj mogao da bude pušten ovim putnim koridorom u celoj dužini, jer, kako kažu, „završetak kompletne obilaznice zavisi od obezbeđenja finansijskih sredstava“.
Ilustracija (www.pixabay.com)
Neimari imaju rok da ovog leta završe radove započete na petlji Batajnica i od petlje Dobanovci do mosta na Savi, gde se gradi trasa do punog profila. A potom sledi izgradnja druge polovine auto-puta na ostalim delovima obilaznice, kao i konstrukcije mosta iznad Save.
Izgradnja obilaznice oko Beograda počela je novembra 1990, ali je ubrzo i obustavljena.
- Izgradnja obilaznice zavisila je od priliva finansijskih sredstava i bila je prekidana zbog sankcija, bombardovanja, hiperinflacije... – objašnjavaju u „Putevima Srbije“. - Neki objekti, već izgrađeni, bili su tokom bombardovanja znatno oštećeni pa je bilo potrebno da se saniraju. Do 2010. od Dobanovaca do petlje Orlovača završen je poluauto-put i pušten je u saobraćaj, a u naredne dve godine jedna polovina petlje Orlovača i tunela Straževica, kao i pun profil auto-puta od petlje Batajnica do petlje Dobanovci.
Za protekle skoro dve i po decenije, građevinci su uspeli da završe sektor A, od petlje Batajnica do petlje Dobanovci u punom profilu auto-puta i sektore B1 - B5, od petlje Dobanovci do tunela Straževica kao polu-autoput.
Preostalo je da se završi petlja Batajnica, gde su radovi u toku. Ugovoreni rok završetka radova je 1. jul ove godine. Takođe, deo od petlje Dobanovci do mosta na Savi, do punog profila auto-puta. I ovde je očekivani rok leto 2015.
A onda slede radovi na drugoj konstrukciji mosta na Savi, sektorima od mosta do tunela Straževica, kao i od tunela do petlje Bubanj potok. Konačno i sektor C od Bubanj potoka do Pančeva.
Tri sektora
Radovi na trasi podeljeni su na 3 sektora:
- A: Batajnica - Dobanovci
- B: Dobanovci - Bubanj potok
- C: Bubanj potok - Pančevo