INFONET-468X60-BANNER

BLANKO-970X250-BANNER

Radovi na „Prokopu“ od 3. decembra

01.12.2014. | Tanjug

„Energoprojekt“ će 3. decembra započeti radove kojima će biti nastavljena gradnja železničke stanici Beograd centar „Prokop“, najavila je ta kompanija. Radovi će trajati 420 dana od uvođenja izvođača u posao, a ugovorena cena radova bez PDV-a je 25,77 miliona evra.

Ilustracija (Foto: Pixabay.com)

Do sada je Prokop, odnosno buduća železnička stanica „Beograd centar“ bila u funkciji Beovoza. Prema ugovoru, koji su 30. jula ove gopdine potpisale „Železnice Srbije“ i konzorcijum na čelu sa „Energoprojektom“, biće rekonstruisani i prošireni postojeći kapaciteti za prijem, otpremu i upravljanje saobraćajem vozova u stanici „Beograd centar“. Na taj način će, pored Beovoza, biti moguć i međugradski i regionalni saobraćaj.

Sve izmene će se videti na peronima i kolosecima, u pothodnicima, galerijama i u postojećoj zgradi „Postavnici“, odakle se upravlja saobraćajem u samoj stanici, koja će takođe biti rekonstruisana. Tek prošle godine otvorila se mogućnost za nastavak radova iz sredstava kuvajtskog kredita.

„Energoprojekt“ je na tender nastupio u konzorcijumu sa tri partnera izvan sistema „Energoprojekta“ a to su – Privredno društo za građenje, remont i održavanje pruga ZGOP iz Novog Sada, ATM BG za radove na kontaktnoj mreži i AŽD Prag za signalno sigurnosne sisteme. Ugovor je potpisan krajem jula, a na snagu je stupio kada su „Železnice Srbije“ kao investitor uplatile avans.

„Energoprojekt“ je najveća srpska građevinska firma i od 1951, kada je osnovan, razvio se u složen poslovni sistem sa aktivnostima u Srbiji i više od 70 zemalja sveta. „Energoprojekt“ je na „Prokopu“ prisutan od 1996. godine, kada je potpisan Generalni ugovor za izvođenje radova konstrukcije do kote 105 u železničkoj stanici „Beograd centar“ sa Beogradskim železničkim čvorom, „Železnicama Srbije“, Gradom Beogradom i Republikom Srbijom.

Po tom ugovoru i nizu pripadajućih aneksa do sada su izgrađena četri koloseka (9-i, 10-i, 5-i i 6-i) i završeno je delimičnoo opremanje četiri perona (od 3 do 6), te omogućen prijem i otprema putnika Beovoza. Zbog nedostatka finansijskih sredstava, posle izgradnje petog i šestog koloseka, koji su završeni 2010. godine, nastao je ozbiljniji zastoj u radovima na stanici „Prokop“, navedeno je u saopštenju.

 

 

Komentari: 0

VESTI /iz kategorije/


Anketa

Koja vrsta pokrivke se nalazi na krovu vašeg objekta?
DARKO 15.04.2024.
Nadam se da će ulazak u tunel biti kroz par...
Nemanja 31.03.2024.
A coskovi kako se zidaju?
Miodrag 30.03.2024.
Kuću sam počeo da gradim na porodicnom iman...
Milan 30.03.2024.
Kad završe Ameri ovaj hotel nebi bilo loše ...
Dr 20.03.2024.
Najveća prednost betonskog crepa u odnosu n...

;