INFONET-468X60-BANNER

Neverovatni poligon za testiranje vozila reaguje na svaki pokret automobila

30.09.2022. | Gradjevinarstvo.rs

U južnoj pustinji Gobi u Mongoliji, zgrada koju je kreirala Margot Krasojević Architects za SIAC istražuje uspavanu monolitnu arhitekturu u peščanim dinama. Poligon je nazvan Sand Drift Proving Ground i stapa se sa okolinom. Izgleda kao materijal koji nanose pustinjski vetrovi, izdiže se iz pejzaža kada se koristi ili ostaje pod snegom i peskom kada leži u stanju mirovanja.

Građevina se potpuno stapa sa okolinom

Građevina se potpuno stapa sa okolinom (Foto: Margot Krasojević)

Ova zakopana pustinjska zgrada se aktivira pokretom. Može biti otkrivena ili prekrivena peskom i nalazi se u sedimentnoj steni. To je poligon na kome se tokom cele godine testira kretanje terenskih vozila i njihovo ponašanje u tunelima, poplavljenim područjima i na površinama pod različitim nagibima.

Testiranje vozila u svim uslovima

Testiranje vozila u svim uslovima (Foto: Margot Krasojević)

Dizajn probne staze, sponzorisan od strane SIAC automobila, ima tri zone: torzione prepreke, uvijene trake i reakcija na površinu. Tu su i klizave staze za izdržljivost i preglednost, kao i veštačke hidroplanske poplavljene i zamrznute zone. Zgrada je sama po sebi veštački pejzaž. Simulacijom okruženja, korišćenjem solarnog i piezoelektričnog inženjeringa, ona imitira različite uslove vožnje. Putne površine testiraju kako će se vozila ponašati na snegu, ledu, mokrom i suvom asfaltu.

Zgrada koristi solarni i piezoelektrični inženjering

Zgrada koristi solarni i piezoelektrični inženjering (Foto: Margot Krasojević)

Zgrada je delimično zakopana u pustinjskoj steni. Tako održava podzemno okruženje hladnijim od vazduha iznad. Klima na lokaciji se svakodnevno menja, jer mongolska pustinja varira od -30 do do +38 stepeni Celzijusa.

Površine obuhvataju udarne rupe, duboke peščane jame i šljunak

Površine obuhvataju udarne rupe, duboke peščane jame i šljunak (Foto: Margot Krasojević)

Građevina deluje kao barometar za prilagođavanje i stvaranje pravog okruženja za testiranje u objektu. Koristi senzore pokreta da reaguje na kretanje vozila. Svako vozilo ovde je opremljeno senzorima za aktiviranje različitih delova staze i poligona i svaki automobil aktivira zgradu.

Zgrada je delimično zakopana u pustinjskoj steni

Zgrada je delimično zakopana u pustinjskoj steni (Foto: Margot Krasojević)

U međuvremenu, oblast hidroplana koristi obližnji rezervoar i sistem hlađenja za uglačane ledene površine. Solarni generatori hlade led, maksimalnim kapacitetom od 50 kilovata.

Kamere prate kretanje vozila, a galerije za posmatranje omogućavaju 3D prikaz.

Zgrada reaguje na pokrete vozila

Zgrada reaguje na pokrete vozila (Foto: Margot Krasojević)

Ova neobična građevina ima i površinu sa petljama koja može hidraulički da se proširi i klizi u pejzaž, povećavajući teren na dva kilometra. Površine obuhvataju udarne rupe, duboke peščane jame, šljunak, sinusne talase, neravni asfalt i kaldrmisane deonice puta. Ovi delovi koloseka su hidraulično podržani da bi se promenio nagib puta u zavisnosti od potreba testiranja.

Margot Krasojević, dizajnerka ove zgrade, osvojila je nagradu LEAF 2018. godine za najbolju buduću zgradu – u izgradnji, kao i Drawing Board za "Self-Excavation Hurricane House". Nominovana je za Energy Globe awards 2020, a osvojila je i GOLD WAN nagrade 2020. i 2021. godine.

 

Komentari: 0

Vezane kategorije


TEKSTOVI /iz kategorije/


ISTAKNUTE FIRME /iz kategorije/


Anketa

Kojom vrstom toplotne izolacije je izolovan vaš stan/kuća?
DARKO 15.04.2024.
Nadam se da će ulazak u tunel biti kroz par...
Nemanja 31.03.2024.
A coskovi kako se zidaju?
Miodrag 30.03.2024.
Kuću sam počeo da gradim na porodicnom iman...
Milan 30.03.2024.
Kad završe Ameri ovaj hotel nebi bilo loše ...
Dr 20.03.2024.
Najveća prednost betonskog crepa u odnosu n...

;