Helix most / Cox Architecture sa Architects 61

10.01.2012. | Arch Daily

Helix most pruža pešačku vezu preko singapurske reke između postojećih gradskih poslovnih oblasti i okruga Bayfront. Njegovo naručivanje je rezultat međunarodnog konkursa, održanog 2006. godine, na koga je pristiglo 36 predloga.

Koncept plana je bio da se zakrivi most u luk, tako da se nesmetano stigne do priobalnih šetališta na svakoj strani. Takođe, koncept je omogućio povezivanje u centru sa pešačkom stazom saobraćajnog mosta, skrećući saobraćajne trake sa svog puta.

Tražeći delikatni, lagani kontrast sa saobraćajnim mostom, koncept je evoluirao od dvostruke spiralne strukture. Ovaj oblik omogućio je nadstrešnicu, zahtevan propozicijama takmičenja, koja se integriše od segmentnih panela od stakla i perforanog čelika, za razliku od drugih mostovskih konstrukcija. Strukturalna tipologija takođe se pokazala kao veoma efikasna u radu sa krivolinijskim planom, i u stvaranja intrigantnog osećaja kretanja toka duž puta.

Helix most je noću osvetljen LED trakama naglašavajući igru dve heliks cevi i njihove intervencije i povezivanja. Četiri konzolne "mahune" omogućavaju ljudima da steknu šire uvažavanje oblika mosta i obezbeđuje prostor za okupljanje i posmatranje događaja u zalivu.

Konceptualni okvir

Dizajn mosta Helix rezultat je kratkog međunarodnog arhitektonskog konkursa koji je pozivao na projektovanje jedinstvenog strukturalnog oblika koji bi mogao biti simbol cilja Singapura u promovisanju identiteta azijskih "povezanih gradova". Koncept plana je bio da se most iskrivi od susednog lineranog transportnog mosta, tako da su se susreli u tački pešačke interkonekcije, i poto spustilu u svakom pravcu nesmetano nastavljajući šetalište ka svakom kraju.

Dvostruka heliks struktura je zamišljena kao visoko efikasan i uzbudljiv oblik koji je integrisan sa krivolinijskim planom. Formira dinamični prostorni doživljaj, kao i, za razliku od drugih mostovskih konstrukcija, omogućava integraciju nadstrečnice u segmentima između spiralnih cevi i njihovih međupovezanih tačaka.

Javne + Kulturne pogodnosti

Helix most formira esencijalnu javnu vezu preko Singapurske reke između postojećih gradskih poslovnih oblasti i okruga Bayfront. Njegov zakrivljeni luk u planu omogućava ljudima da se stalno spuštaju u bayfront šetališta na svakoj strani, povezivajući ove tačke sa postojećim velikim kulturnim objektima kao što je Nacionalni centar za izvođačke umetnosti projektovan od strane arhitekte Majkl Vilforda (Michael Wilford). Sa simbolične perspektive, Singapur vidi ovaj projekat kao ugledni DNK lanac koji prenosi duh revitalizacije. 

Odnos izgrađene forme sa kontekstom

Helix most vodi pored dva linerna betonska transportna mosta. Smatralo se da bi se uvođenje dodatne paralele - lineranog mosta pored postojećih - zapušilo prelaze i ostavile pešački most kao oskudni dodatak transportnim mostovima. Zakrivljenje novog mosta od postojećih olakšava njegovo prisustvo u prostoru i omogučava pravljenje dodatnih tačaka sastanka gde ljudi mogu da se sretnu. Zakrivljenost je takođe pomogla u formiranju osećaja povezanosti sa zalivom i kao posmatračnice za razne događaje koje se dešavaju u marini.

Programske rezolucije

Helix most je jedini dvostruki heliks most na svetu koji oduševljava klijenta (Vladu Singapura) pošto je jedinstvenost bila preduslov za razlikovanje Singapura kao "povezanog grada". Međutim, dvostruka heliks struktura pokazala se kao idealni odgovor na zahtev za nesmetano povezivanje mosta u postojaća šetališta na svakoj strani koje su pod pravim uglom u odnosu jedna na drugu. Takođe, omogućio je integraciju nadstrešnice i osvetljenja, koje si takođe bili zahtevani konkursom.

Integracija povezanih disciplina

Projekat mosta je proizvod saradnje između arhitekata (Cox Rayner / Architects 61) i inženjera iz kompanije Arup. Njegovo priznavanje kao umetničke forme, takođe, je stimulisalo vladu da napravi susedni park umetnosti koji čine studentski radovi koje su arhitekti smestili.

Troškovi / Vrednost

Kompanija Arup je utvrdila da za 280 metara dužine strukture, dvostruka heliks struktura koristi pet puta manje čelika nego konvencionalni most od kutijastih nosača. Ova analiza omogućila je klijentu da naloži da se konstrukcija izgradi u potpunosti od nerđajućeg čelika radi njegove dugovečnosti.

Održivost

Održivost životne sredine mosta je implicirana u minimalnoj upotrebi čelika što je gore navedeno, i to predstavlja ključni cilj dizajna. Dodatne prednosti su predstavljene korišćenje četiri konzolne palube koje koriste prirodnu krutost mostovske konstrukcije u formiranju ovih ekspanzivnih spoljnih platformi za posmatranje.

Dodatni podaci o projektu:

Arhitektura: Cox Architecture + Architects 61 
Lokacija: The Helix at Raffles Avenue and Bayfront Bridge, Singapore
Godina: 2010
Cena izgradnje: SGD$ 82.900.000,00
Površina: 1379,08 metara kvadratnih
Konsultanti: Arup - građevinski konsultant, konsultant mehaničkih i elektro instalacija i osvetljenja
Izvođač: Sato Kogyo (S) Pte Ltd

Linkovi:

Povezani tekstovi sa portala Gradjevinarstvo.rs:

Komentari: 0

TEKSTOVI /iz kategorije/


ISTAKNUTE FIRME /iz kategorije/


Anketa

Kojom vrstom toplotne izolacije je izolovan vaš stan/kuća?
Darko 09.09.2019.
Po zakonu za sve nelegalno izgrađene objekt...
Miodrag 27.08.2019.
Jedno pitanje. Šta ako je investitor NN lic...
Mladen 20.08.2019.
Mogao je put za Cacak i preko Panceva, srec...
Nikola K. 12.08.2019.
Oni koji to rade nisu normalni. Taj kip je ...
Goran 10.07.2019.
Kada ce da se uradi put Sremska gazela u Do...