Saudijska železnica je potvrdila da je konzorcijum španskih i saudijskih kompanija nagrađen izgradnjom Faze II projekta Haramain brze železnice, koja povezuje svete gradove Meku i Medinu sa Džedom, King Abdullah ekonomskim gradom i Abulaziz međunarodnim aerodromom.
Ministar saobraćaja Jabara Al-Seraisry izjavio je Saudijskoj novinskoj agenciji: "Pregovori su završeni sa konzorcijom Al-Shoula (koji se sastoji od četrnaest saudijskih i španskih kompanija) za sprovođenje druge faze projekta." On je nastavio: "Postigli smo dogovor o svim tačkama koje su bile spor pregovora, a najvažnije je implementacija projekta po ceni od 30,815 miliona saudijskih rijala i nabavka 35 vozova, od kojih svaki ima 13 vagona, uključujući jedan za prvu klasu i jedan vagon restoran.
2009. godine, građevinska kompanija Bupo Happold i arhitektonski biro Foster + Partners (sa lokalnim arhitektom Dar Al Riyadh) osvojili su prvu nagradu za projekte četiri stanice duž linije i građevinski radovi su sada započeti. Dva terminusa i dve stanice kroz koje vozovi prolaze se ralikuju u detaljima dizajna ali svi poseduju ritmički zaobljeni krov nadstrešnice i oslanjaju se na tradicionalne islamske arhitekture kao osnovne premise. Svaki objekat će takođe ponuditi javne prostore za sastanke, kupovinu, ručavanje i ponuditi sklonište uz saobraćajnu infrastrukturu od oštrog sunca.
Faza II velikog plana predviđa izgradnju železničkih traka, instalacije signalizacionih i telekomunikacionih sistema, elektrifikaciji, realizaciji operativnog kontrolnog centra, nabavku 35 vozova i rad i održavanje čitave mreže u narednih 12 godina. Konzorcijum Al Shoula će takođe preuzeti održavanje građevinskih radova iz prve faze izgradnje.
Po završetku (2012. godine) stanica, projektovana od strane Foster + Partners biroa, će biti u stanju da ugosti 60 miliona putnika godišnje, međutim ova brojka se očekuje da će porasti na oko 135 miliona do 2042. godine. Novi vozovi će putovati brzinom od 300 kilometara na čas, što znači da će put od Meke do Džede biti pola sata, a od Medine do Džede nešto ispod dva sata.
Lakoća i brzina tih putovanja bi trebalo da apeluje na milione pojedinaca, koji putuju između svetih gradova Meke i Medine tokom hadžiluka svake godine, da pređu sa privatnog transporta na korišćenje javnog prevoza i samim tim drastično smanje potrošnju energije i nivo zagađenja u Saudijskoj Arabiji.
Linkovi:
- Bupo Happold
- Foster + Partners
- Dar Al Riyadh
- Prilika za građevince na Bliskom Istoku - Sudijska Arabija se budi
- Kingdom Tower: Najavljena izgradnja najviše zgrade na svetu
- Brze pruge Maroka
- Kineski brzi voz - čudo inženjerstva ili katastrofa koja se iščekuje?
- Top 10 najboljih sistema javnog prevoza u gradovima sveta