INFONET-468X60-BANNER

Otkriven dizajn stanica brze pruge u Kaliforniji

28.06.2024. | Gradjevinarstvo.rs

Arhitektonski studiji Foster+Partners, Arup i Page&Turnbull objavili su kako će izgledati prve četiri stanice kalifornijske brze železnice, koja će biti pionirski projekat brze železnice u Sjedinjenim Američkim Državama.

Foto: Foster+Partners

Foster+Partners i Arup su radili na dizajnu stanica koje će povezati San Dijego na jugu sa Sakramentom na severu, obuhvatajući više gradova između.

Prva faza projekta obuhvata putanju od San Franciska do Los Anđelesa, a dizajn stanica je baziran na arhitektonskom jeziku koji reflektuje održivost celokupnog projekta i ima karakteristične viseće nadstrešnice.

Foto: Foster+Partners

Stefan Behling iz Foster+Partners izjavio je da su razvili arhitektonski jezik za ove stanice sa visokim nadstrešnicama koje omogućavaju dotok svežeg vazduha i štite putnike od jakog sunca.

Na renderima se vidi spoljašnji i unutrašnji izgled svake stanice prekriven metalik bronzanim ili mat belim elementima, integrisanim sa rešetkastim drvenim i kamenim zidovima, masivnim stubovima i krovovima nalik na pergole koje se nadvijaju nad velikim ulazima.

Foto: Foster+Partners

Stanica u Fresnu će imati pešački most koji povezuje Kinesku četvrt i centar Fresna, kao i istorijski depo za čiju restauraciju je zadužen Page&Turnbull. Ovaj depo, izgrađen 1872. godine, je zgrada u stilu kraljice Ane sa krovom i kupolama od škriljaca, kao i konstrukcijom od crvene cigle. Uvršten je u Nacionalni registar istorijskih mesta.

Foto: Foster+Partners

Planovi Page&Turnbull uključuju dovođenje zgrade u sklad sa savremenim vatrogasnim, sigurnosnim, strukturnim, seizmičkim i pristupnim standardima, čineći je modernim transportnim centrom. Predsednik Page&Turnbull Peter Birkholz izjavio je da će istorijski depo postati kultni i ekonomski značajan deo centra Fresna i sistema brze pruge.

Foto: Foster+Partners

Stanica u Mercedu će takođe imati pešački most koji povezuje centar grada i biće glavna veza sa širim područjem zaliva San Franciska. Dizajn takođe uključuje fleksibilni otvoreni trg u 16. ulici.

Stanica Kings Tulare će imati prostrani trg i dizajnirana je tako da omogućava jednostavan pristup autobusima, automobilima i biciklima, sa servisima smeštenim ispod pruga. Kao južna terminalna stanica, Bejkersfild će imati različite zasenjene spoljašnje trgove i sadržaje ispod uzdignutih pruga.

Foto: Foster+Partners

Linija Centralne doline će povezati San Francisko i Los Anđeles omogućavajući vožnju kraću od tri sata. Planirane su ukupno 24 stanice za širu mrežu kalifornijske brze pruge. Prva faza projekta obuhvata rutu od San Franciska do Anahajma, dok druga faza uključuje proširenje do Sakramenta i San Dijega.

Foto: Foster+Partners

Radovi na vijaduktima i prelazima su već u toku, a očekuje se da će linija Centralne doline početi sa radom 2030. godine.

 

Komentari: 0

Vezane kategorije


TEKSTOVI /iz kategorije/


Anketa

Kojom vrstom toplotne izolacije je izolovan vaš stan/kuća?
Nenad 12.06.2024.
Samo da je ne zatvore kao Pailulsku. Više n...
DARKO 15.04.2024.
Nadam se da će ulazak u tunel biti kroz par...
Nemanja 31.03.2024.
A coskovi kako se zidaju?
Miodrag 30.03.2024.
Kuću sam počeo da gradim na porodicnom iman...
Milan 30.03.2024.
Kad završe Ameri ovaj hotel nebi bilo loše ...

;