INFONET-468X60-BANNER

BLANKO-970X250-BANNER

Završeno spajanje obala na Dunavu

21.07.2014. | Beobuild

Na izgradnji novog mosta preko Dunava važan moment ovih dana. Kako je izlivan poslednji kubik betona na konstrukciji, završeni su svi „grubi” radovi na mostu. Ostalo je da se završe sigurnosne ograde, pešačke staze i hidroizolacija mosta, a radi se i na potpornom zidu na zemunskoj strani ispod obalnog stuba. Na sredini mosta liju se „džerzi” ograde na licu mesta, dok se na ivicama ugrađuju prefabrikovani elementi. Na nizvodnoj strani mosta radovi su nešto dalje odmakli, pa se već rade sigurnosne ograde za pešake, liju se staze i ugrađu ivični venci.

Ilustracija (Foto: Pixabay.com)

Pokretna oplata koja je gradila poslednja polja još uvek stoji na svojoj poslednjoj poziciji, ali će narednih dana biti vraćena nekoliko polja unazad do kopna zbog demontiranja. Oplata se seli po regionu i ide na nova gradilišta kineskih izvođača, vrlo verovatno u Crnu Goru gde su dobili posao izgradnje auto-puta od Bara do granice sa Srbijom. Za očekivati je da će Kinezi takođe osvojiti i nove poslove na Koridoru 11.

Prilaz mostu od lakat krivine do mosta je na nešto nižem nivou izvedenosti, a trenutno se postavlja nasip i donji noseći slojevi. Sa borčanske strane situacija na prilazima je dosta dobra jer nije bilo odlaganja, pa je do sad asfaltirano skoro 5 kilometara saobraćajnice do zrenjaninskog puta. Radovi su fokusirani na završetak kolovozne konstrukcije, postavljanje elektro-kablova, kišne kanalizacije, zatim ugradnja ivičnjaka itd. Za bicikliste je urađena staza sa obe strane saobaćajnice u dužini od 3.9 kilometara, od mosta do novog isključenja za Borču.

Građevinski radovi postaju intenzivniji kod buduće zrenjaninske petlje, odnosno ukrštanju zrenjaninskog puta i buduće Severne tangente. U pitanju je velika petlja u obliku deteline sa punim sistemom veza, a radovi dobro napreduju prema planiranim rokovima. Trenutno se izvodi gornji stroj mosta preko zrenjaninskog puta i njegove prilazne rampe. Na čitavom gradilištu od mosta do zrenjaninske petlje, osim na par tačaka, je jako visok nivo izvedenosti. Nema nikakve sumnje da će radovi biti završeni u najavljenom roku.

Što se tiče dela tangente od zrenjaninskog do pančevackog puta situacija je nešto drugačija. U tom delu zbog problema sa ekspropriacijom zemljišta radovi dosta kasne u odnosu na prvobitne rokove, ali je najviše posla urađeno na mostovskim konstrukcijama. Tu se pre svega misli na značajni most preko pruge (L=606m), kao i most preko kanala Sebeš (L=120m). Većina problema sa zemljištem je rešena, ali je ostao još samo jedan spor koji i dalje koči ovu deonicu na delu kod uključenja na pančevački put. U međuvremenu se izvodi nasip od peska i do sada je u ovom delu urađeno 8.2 kilometara trase.

Radove izvode China Road and Bridge Corporation (CRBC) i domaće preduzeće „Ratko Mitrović-Niskogradnja”.

 

Komentari: 0

VESTI /iz kategorije/


REHAU-300X120-BANNER

ISTAKNUTE FIRME /iz kategorije/


Anketa

Kojom vrstom toplotne izolacije je izolovan vaš stan/kuća?
DARKO 15.04.2024.
Nadam se da će ulazak u tunel biti kroz par...
Nemanja 31.03.2024.
A coskovi kako se zidaju?
Miodrag 30.03.2024.
Kuću sam počeo da gradim na porodicnom iman...
Milan 30.03.2024.
Kad završe Ameri ovaj hotel nebi bilo loše ...
Dr 20.03.2024.
Najveća prednost betonskog crepa u odnosu n...

;