„Železnice Srbije“ i Termoelektrane „Nikola Tesla“ u Obrenovcu zajednički će obezbediti novac za popravku pruge Sopot Požarevački-Kostolac, koja je već čitavu deceniju zatvorena za saobraćaj, iako ima veliki značaj za rad srpskih termoelektrana. To su dogovorili generalni direktor srpskih železnica Dragoljub Simonović i direktor TENT-a Čedomir Ponoćko, rečeno je „Tanjugu“ u „Železnicama Srbije“.
Poslovodstva srpskih železnica i termoelektrane razgovaraju o mogućnostima finansiranja popravke te pruge, s obzirom da je za njen remont i puštanje u saobraćaj potrebno dva miliona evra ukoliko bi najveće dopušteno osovinsko opterećenje iznosilo između 16 i 18 tona po osovini. Za osovinsko opterećenje od 22,5 tona bilo bi potrebno pet miliona evra.
- Srpskim železnicama potrebno je 30 dana da osposobimo prugu Požarevac-Kostolac za saobraćaj vozova sa osovinskim opterećenjem od 18 tona, a duplo više vremena za osovinsko opterećenje od 22,5 tona. Stručne službe analiziraju koje je rešenje bolje, imajući u vidu velike količine robe koje će saobraćati tom prugom – izjavio je Simonović.
On je dodao da je najvažnije da se pruga što pre popravi i pusti u saobraćaj. „Železnice“ i TENT se dogovaraju raznim proceduralnim i tehničkim pitanjima koja treba rešiti, a potrebno je, takođe, popraviti i 900 metara industrijske pruge u krugu TE Kostolac. U srpskim železnicama kažu da postoje mogućnosti da TENT obezbedi određenu količinu šina za remont pruge.
Pruga Sopot Požarevački-Kostolac je duga 9,9 kilometra. Izgrađena je 1942. za potrebe eksploatacije uglja u Kostolačkim rudnicima i od izgradnje nije rekonstruisana. U okviru redovnog održavanja je samo obavljana pojedinačna zamena pragova, šina i manje intervencije.