Hitna sanacija Starog železničkog mosta kaska zbog nedostatka novca. Ipak, u „Železnicama Srbije“ tvrde da je objekat bezbedan za saobraćaj, a s obzirom na to da će se ovaj objekat naći u zoni projekta „Beograd na vodi“ i da ga očekuje prenamena u pešački most na kojem će biti podignuti ugostiteljski objekti, veliko je pitanje i da li će pre toga dočekati ozbiljnu rekonstrukciju.
Ilustracija (Foto: Pixabay.com)
U „Železnici“ kažu da njihova „Direkcija za infrastrukturu“ redovno predlaže objekte gornjeg i donjeg stroja za hitnu sanaciju u narednoj godini, a u okviru izrade plana poslovanja preduzeća. I dodaju da je u skladu sa tim potrebno da se sanira 11 čvornih limova i šest dijagonala sprega donjeg stroja na mostovskoj konstrukciji. Zatim treba izraditi pokretne skele za preglede mosta, kao i skele platforme za rad, a onda i da se pristupi zameni mostovskih pragova, šina i dilatacione sprave, kao i sigurnosnih šina i čeličnih i drvenih patosnica.
- Međutim, realizacija ovih poslova zavisi od obezbeđivanja potrebnih finansijskih sredstava i utvrđivanja prioriteta – ističu u ovom preduzeću. - Funkcionisanje saobraćaja preko mosta odvija se bezbedno i redovno, pa njegova rekonstrukcija ne predstavlja prioritetan zadatak. Tim pre što su prethodnih godina već urađeni neophodni radovi i rekonstruisani pojedini delovi mosta.
Iako nisu potvrdili, u „Železnicama“ nisu ni demantovali da će ova železnička trasa iznad Save u budućnosti biti u službi „Beograda na vodi“.
- U saradnji sa gradom Beogradom i Republikom Srbijom utvrdićemo buduću namenu mosta, posle izmeštanja glavne železničke stanice i realizacije projekta „Beograd na vodi“ - bili su kratki u ovom
Sva renoviranja
Tokom 1988. zamenjene su komplet vozne šine, svi mostovski pragovi i drvene patosnice. U prvoj polovini 90-ih izvršena je sanacija pomoćnog oslonca na levoj obali reke, a 2009. na početku mosta ugrađeno je 12 sintetičkih mostovskih pragova.
Sagrađen 1884. i dva puta rušen
Stari železnički most je prvobitno izgrađen 1884. godine i dva puta je rušen – 1919. i 1941. godine. Konstrukcija je nakon Drugog svetskog rata sanirana i osposobljena za saobraćaj 1946. godine.
I putnički i teretni saobraćaj
Preko mosta se trenutno obavlja putnički i teretni železnički saobraćaj, a kada za to dođe vreme, putnički će biti izmešten preko Železničke stanice Beograd centar u Prokop, a teretni preko pruge Batajnica-Beograd Ranžirna, i dalje prema planovima.