INFONET-468X60-BANNER

Obnavljaće se prvo putevi pa kuće

29.05.2014. | Dnevnik

- Da bi neophodna pomoć posle katastrofalnih poplava stigla u svako poplavama ugroženo mesto, država prvo mora da osposobi komunalnu i saobraćajnu infrastrukturu – upozorio je premijer Aleksandar Vučić.

Koliko je puteva u Srbiji oštećeno ili potpuno uništeno još se ne zna tačno, ali prvi podaci ukazuju na to da će čak 3.000 kilometara saobraćajnica morati da se obnovi jer, osim interventne pomoći, dopremaće se i građevinski materijal za obnovu kuća. Takođe, na listi je i 38 deonica pruga i 250 mostova!

Putari su već prvih dana izašli na teren da bi bar privremeno osposobili puteve za saobraćaj. Direktor „Vojvodinaputa“ Marko Cigić izjavio je za „Dnevnik“ da novosadsko preduzeće „Vojvodinaput-Bačka put“ i „Srem put“ iz Rume danonoćno dežuraju na Fruškoj gori na putu Novi Sad-Ruma na deonici kod Venca, gde su do sada sanirani klizište i odroni, ali to je samo privremenog karaktera da bi se pustio saobraćaj manjeg opterećenja, a teretni još nije krenuo. To znači da dežurne ekipe budno motre na teren da se klizište ne bi obrušilo i sledi detaljna sanacija.

Ista je situacija i na drugim poplavama ugroženim saobraćajnicama: putari su angažovani, shodno deonicama za koje su zaduženi, pa lokalna preduzeća kontrolišu lokalne puteve koji su najviše oštećeni, a firme koje održavaju državne puteve, brinu o njima.

Stručnjaci kažu da se najpre moraju obnoviti magistralni putevi na prioritetnih 400 do 500 kilometara da bi do ugroženih područja mogla stići pomoć. Nije u pitanju samo solidarna pomoć koja se ovih dana šalje u poplavljena područja već su saobraćajnice neophodne i za dopremu građevinskog materijala za obnovu porušenih i oštećenih kuća, zbog čega je popravka puteva zadatak broj jedan.

Najopterećenije su saobraćajnice u Drinskom slivu jer su ih znatan deo razorila klizišta.

Slede pravci ka Obrenovcu, Ubu, koji su neophodni za transport, a treba da se obnove i Moravska i deo putne infrastrukture na Đerdapskoj i Ibarskoj magistrali. Zbog lošeg održavanja u poslednjih nekoliko godina, saobraćajnice su i mimo poplava bile u veoma lošem stanju, tako da će sada trebati mnogo i novca i truda da se dovedu u stanje koje garantuje bezbednost saobraćaja. Po ranijim računicama, za održavanje puteva prvog i drugog reda godišnje je potrebno najmanje 224 miliona evra, a ako planiramo i rekonstrukciju putne mreže u Srbiji, optimalni buyet trebalo bi da bude oko 400 do 450 miliona evra godišnje. Kako se u održavanje ulagalo upola manje – a tako je dugi niz godina – više od 70 odsto putne mreže je u lošem stanju, a poplave su je dotukle.

 

Komentari: 0

VESTI /iz kategorije/


Anketa

Koja vrsta pokrivke se nalazi na krovu vašeg objekta?
DARKO 15.04.2024.
Nadam se da će ulazak u tunel biti kroz par...
Nemanja 31.03.2024.
A coskovi kako se zidaju?
Miodrag 30.03.2024.
Kuću sam počeo da gradim na porodicnom iman...
Milan 30.03.2024.
Kad završe Ameri ovaj hotel nebi bilo loše ...
Dr 20.03.2024.
Najveća prednost betonskog crepa u odnosu n...

;