INFONET-468X60-BANNER

SFSOPLATE-970X250-BANNER

Simonović: Što pre završiti izgradnju Žeželjevog mosta

10.04.2014. | Tanjug

Modaliteti nastavka dosadašnje saradnje srpskih železnica i špansko-italijanskog konzorcijuma angažovanog na izgradnji Žeželjevog mosta u Novom Sadu biće utvrđeni u narednih deset dana, kako bi radovi bili što brže završeni.

To je dogovoreno na današnjem sastanku generalnog direktora „Železnica Srbije“ Dragoljuba Simonovića i predstavnika špansko-italijanskog konzorcijuma „Azvi-Tadei-Horta-Koslada“ na čelu sa Pietrom Tučijem, direktorom kompanije AZVI za područje Evrope.

- Iako su se uslovi za raskid ugovora sa izvođačem radova stekli pre više od godinu i po dana, nama ni na koji način ne ide u prilog da raskinemo ugovor o izgradnji Žeželjevog mosta u Novom Sadu sa špansko-italijanskim konzorcijumom, ali pre svega moramo da mislimo na interes Železnica Srbije kao investitora projekta – izjavio je Simonović.

On je upozorio da svako dodatno odlaganje rokova za izgradnju mosta nanosi ogromnu štetu srpskim železnicama i državi, s obzirom na značaj ovog projekta.

- U skladu s tim, pred nama je samo jedan zadatak, a to je da pokušamo da kroz dijalog i razmenu stavova pronađemo rešenje za nastalu situaciju, kako bi u što kraćem roku završili radove na izgradnji Žeželjevog mosta, ali moramo biti realni u donošenju daljih odluka – kazao je Simonović.

On je ukazao da je izvođač do sada uradio tek 27 odsto planiranih radova. Realizacija ovog projekta počela je 10. marta 2011. godine a most je trebalo da bude završen u novembru prošle godine. Raskid ugovora sa izvođačem radova u ovom momentu doneo bi dodatno pomeranje rokova što bi, kako je ocenjeno, još više zakomplikovalo situaciju, u trenutku kada je srpskim železnicama najvažnije da se veliki projekat najzad okonča.

Prema Simonovićevim rečima, strpljenje „Železnica Srbije“ kao investitora je nedvosmisleno pokazano činjenicom da su se uslovi za jednostrani raskid ugovora, krivicom izvođača usled kašnjenja, stekli pre više od godinu i po dana. To pravo investitora, kako je dodao, nije iskorišćeno iz osnovnog razloga što se realizacija po već sklopljenom ugovoru smatra najefikasnijim načinom završetka objekta.

- Žeželjev most predstavlja naš prvi projekat u Srbiji i mislim da uz obostrano uvažavanje nastalih problema možemo doći do zajedničkog rešenja. U toku radova smo se suočili sa nizom nepredviđenih problema, što je imalo za posledicu kašnjenje u realizaciji posla – ocenio je Tuči.

Obe strane su se saglasile da će dati svoj maksimalan doprinos da se iznađu najbolja rešenja i izgradnja mosta uspešno i što brže privede kraju, navedeno je u saopštenju „Železnica Srbije“.

 

Komentari: 0

VESTI /iz kategorije/


Anketa

Kojom vrstom toplotne izolacije je izolovan vaš stan/kuća?
Darko 15.12.2025.
Nije interesantno. Onom ko je gradio na tuđ...
Evgenii 14.12.2025.
Poboljšanje kvaliteta betona - 1/ Dodavanje...
Komšija 13.12.2025.
U ovom delu Bežanije vlada apsolutni urbani...
Thomm 15.11.2025.
Ova građevina je "inspirirana" skulpturama ...
Beograđanin 10.11.2025.
A koga će naterati ovaj zakon da pravilno o...

;