INFONET-468X60-BANNER

SFSOPLATE-970X250-BANNER

Intenzivni radovi na pančevačkoj pruzi od aprila

31.03.2014. | Tanjug

Na pančevačkoj pruzi, na kojoj su 25. marta otvoreni prvi radovi finansirani ruskim kreditom od 800 miliona dolara, pripreme se odvijaju po planu, a početkom aprila se očekuju intenzivniji radovi, rečeno je u subotu (29.03.) Tanjugu u Železnicama Srbije.

"Ima mnogo aktivnosti u vezi sa izvođenjem radova koje se ne mogu odmah i direktno videti na samom gradilištu, ali prema utvrđenoj dinamici već početkom aprila aktivnosti na terenu biće više nego intenzivne", izjavio je direktor Medija centra Železnica Srbije, Nenad Stanisavljević.

On je rekao da su srpske železnice na zvaničnom otvaranju radova predali gradilište izvođaču radova - firmi Ruskih železnica RŽD Internešnal, kao i da domaća firma Energoprojekt-Niskogradnja, kao podizvođač, obavlja pripremne radove.

"Predivđeno dinamikom je planirano da se prvih dana nakon zvaničnog otvaranja radova obave sve organizacione i pripremne aktivnosti, koje podrazumevaju pripremu terena, organizaciju rada, pripremu pristupnih puteva i te aktivnosti se obavljaju u potpunosti po planu", naglasio je Stanisavljević.

Rekonstruikcija i modernizacija srpskih pruga, finansirana ruskim kreditom od 800 miliona dolara, počela je 25. marta u Pančevu izgradnjom drugog koloseka deonice Beograd-Pančevo, a radove je otvorio predsednik Srbije Tomislav Nikolić.

Vrednost radova na izgradnji drugog kloseka je 91 milion dolara, od čega Srbija obezbeđuje 13 miliona dolara.

Ugovor o kreditu od 800 miliona dolara je potpisan u januaru 2013, a namenjen je modernizaciji srpskih železnica i njime će se finansirati projekti vredni 940 miliona dolara, što znači da je obaveza Srbije da sa 15 odsto učestvuje u finansiranju svih kreditiranih radova. Kredit je dobijen sa rokom otplate na 10 godina, grejs periodom od četiri godine i godišnjom kamatom od 4,1 odsto.

Deonica Beograd-Pančevo duga je 15 kilometara i njenom modernizacijom i elektrifikacijom će biti povećana propusna moć pruge, a brzine vozova će se povećati na 120 kilometara na čas.

Projekat obuhvata rekonstrukciju postojećeg koloseka i izgradnju i elektrifikaciju novog, odnosno drugog koloseka, ali i uređenje železničke infrastrukture u stanicama i na pruzi između Pančevačkog mosta i stanice Pančevo Glavna, a to su Krnjača, Ovča, Pančevački most, Krnjača most i Sebeš.

Predviđeno je da radovi traju 960 dana pa će već za red vožnje 2015-2016. saobraćaj biti projektovan dvokolosečnom prugom između Beograda i Pančeva.

Ruskim kreditom biće finansirano ukupno pet projekata: Beograd - Pančevo, rekonstrukcija i modernizacija šest deonica na Koridoru 10 u dužini od 112 km, izgradnja drugog koloseka i rekonstrukcija postojećeg na deonici Stara Pazova- Novi Sad u dužini 44 km na Koridoru 10, obnova pruge Beograd - Bar kroz Srbiju u dužini od 200 km i nabavka novih dizel motornih garnitura iz Rusije u vrednosti od 100 miliona dolara.

Projekat za šest deonica na Koridoru 10 obuhvata pruge: Golubinci - Ruma (17,9 km), Sopot-Kosmajski Kovačevac (18,4 km) i Mala Krsna-Velika Plana (29 km), kao i južno od Niša: Vinarce-Đorđevo (15 km), Vranjska Banja-Ristovac (17,7 km) i Bujanovac - Bukarevac (13,8 km).

U radovima će učestvovati veliki broj domaćih preduzeća i građevinska industrija Srbije, a na železničkom Koriodoru 10 brzine vozova biće povećane na 160 kilometara na čas.

 

Komentari: 0

VESTI /iz kategorije/


ISTAKNUTE FIRME /iz kategorije/


Anketa

Kojom vrstom toplotne izolacije je izolovan vaš stan/kuća?
Žarko 07.04.2025.
Da li je poznata ukupna cena organizacije i...
Blagoje 01.04.2025.
Lepo opisane mogućnosti kojima nemam pristu...
Ko bira izvođače radova!!!. Grad i Gradsko ...
Dr 06.01.2025.
Cena u evrima oko 2.1 milijarda, Expo Srbij...
Radgost 17.12.2024.
Jel ce sat da bude u bronzu? 😁

;