INFONET-468X60-BANNER

SFSOPLATE-970X250-BANNER

"Žeželju" raste luk, a fale putevi

08.01.2014. | Dnevnik

Novi železničko-drumsko most preko Dunava kod Novog Sada uskoro će dobiti prvi luk, za čije spajanje sa petrovaradinske strane nedostaju tek tri elementa. Počelo je spajanje elemenata i za luk sa novosadske strane, jedino se još čeka raspisivanje tendera za izgradnju pristupnih puteva mostu.

Osim što je  istekao ugovoreni rok za izgradnju novog Žeželjevog mosta preko Dunava kod Novog Sada, istekao je i obećani rok za raspisivanje tendera za izgradnju pristupnih puteva mostu. Tender za izgradnju pristupnih puteva  raspisuje Delegacija Evropske unije u Srbiji i, kako su nam potvrdili, predviđeno je da bude objavljen na zvaničnom portalu Evropske komisije i sajtu Delegacije EU.

U Ministarstvu saobraćaja i Delegaciji EU u Srbiji najavili su još ranije da će se tender raspisati najkasnije do polovine decembra, kako bi se iskoristila predviđena sredstva obezbeđena preko IPA fonda u vrednosti od 5,5 miliona evra. Međutim, iako konkursa još uvek nema, saznajemo da ništa nije izgubljeno. Verovatno će biti raspisan tokom januara, kako bi se ugovor s izvođačem radova potpisao do 30. juna ove godine.

Direktor projekta izgradnje mosta Srećko Ugrica izjavio je za naš list da je poslednjih mesec dana urađeno mnogo posla. Montaža čeličnih elemenata za luk mosta s petrovaradinske strane je pri kraju, ostala su još samo tri elementa da se spoje i luk je gotov. Počela je montaža i većeg luka s novosadske strane, koji je već dobio prva četiri elementa. Radnici su trenutno na kraćoj pauzi, ali radovi se nastavljaju odmah posle božićnih praznika.

Iako još nije produžen ugovor sa izabranim izvođačem radova, špansko-italijanskim konzorcijumom "Azvi-Tadei-Horta-Koslada", koji je istekao 10. novembra prošle godine, za kada je ugovoren završetak mosta, izvođači se zajedno s podizvođačima radova, domaćom "Mostogradnjom", maksimalno trude da ubrzaju radove, kako bi se most završio do kraja ove godine i time olakšao putni i železnički saobraćaj preko Dunava. A ko je kriv za kašnjenje, izvođač ili investitor, neka se raspravlja u hodu.

Železničko-drumski most biće dugačak 474 metra a širok 30,78 metara. Za njegovu izgradnju, 26,2 miliona evra obezbedila je Delegacija EU u Srbiji iz IPA Fonda, a 19 miliona evra izgradnju tog objekta finansiraju AP Vojvodina i Grad Novi Sad.

 

Komentari: 0

VESTI /iz kategorije/


Anketa

Kojom vrstom toplotne izolacije je izolovan vaš stan/kuća?
Dr 06.01.2025.
Cena u evrima oko 2.1 milijarda, Expo Srbij...
Radgost 17.12.2024.
Jel ce sat da bude u bronzu? 😁
Zile 01.12.2024.
Molim vas, kao radnik gradjevinskog preduze...
Saša Levi 24.11.2024.
Veseli me da će “Linearni grad” koji su prv...
Nenad 13.11.2024.
Lepa je ta inicijattiva. Da vidim kakva e b...

;