INFONET-468X60-BANNER

Pruga stigla, mosta nema

25.12.2013. | RTS

Trasa međunarodne dvokolosečne pruge na deonici Gilje-Ćuprija-Paraćin, na Koridoru 10, stigla je do nezavršenog železničkog mosta na Velikoj Moravi, zbog čega će država možda morati da plaća penale. Izgradnja mosta prekinuta je u julu jer je graditelj, austrijsko-slovenački konzorcijum "Alpina-Meteorit", otišao u stečaj. Trasa pruge od Gilja do nezavršenog mosta, koju gradi italijanski građevinski konzorcijum "Armatori Ferovijari", završena je 90 odsto, a od Paraćina 80 odsto.

- Most nije u našoj nadležnosti, a projekat izgradnje pruge je takav kao da je tu, gotov, završen – izjavio je odgovorni izvođač radova na pruzi Željko Marković.

Nedovršeni most stvorio je graditeljima velike teškoće.

- Sav transport koji je predviđen preko mosta morao je biti pomeren i moralo se izgraditi oko 300 metara privremenog koloseka – dodao je Marković.

Prema njegovim rečima, Italijani na pruzi rade veoma odgovorno i prate rokove.

- Oni će, gotovo sigurno, na vreme završiti prugu, ali most neće biti završen, pa pruga neće biti puštena u saobraćaj. Naša država će zato Italijanima plaćati penale – istakao je Marković.

Kako je objasnio, Srbija će penale morati da plati i kompaniji "Simens", koja na pruzi gradi kontaktnu električnu mrežu. Železnički most preko Velike Morave kod Ćuprije trebalo je da bude završen 3. avgusta 2012. godine. Generalni direktor "Železnica Srbije" Dragoljub Simonović, prilikom razgledanja radova na pruzi kod Gilja, 15. septembra, rekao je da misli da će "pitanje mosta biti završeno efikasno". Simonović je objasnio da brzo treba naći novog izvođača radova, jer pruga bez mosta ne može biti puštena u rad.

Nedovršeni most propada

Međutim, od posete prvog čoveka "Železnica" na terenu se ništa nije promenilo. Gradilište je pusto – deo izgrađenog mosta i materijale pored njega nagriza korozija, a izgrađeni betonski stubovi zarasli su u korov.

- Svi betonski stubovi, predviđeni projektom, završeni su, ugrađeno je blizu 11.000 tona betona i što se tiče betonskih radova, oni su završeni, ostalo je da se završi montaža i podužno navlačenje konstrukcije – rekao je ranije inženjer, zadužen za stručni nadzor izgradnje mosta, Nikola Stefanović.

Za razliku od stubova, od 322,5 metara koliko će most biti dug izgrađeno je samo 67,5 metara. Na gradilištu je dosta čeličnih elemenata, "oko 1.800 tona, od 2.400 koliko je potrebno za izgradnju novog mosta". Izgradnju tog mosta sa oko devet miliona evra finansira "Evropska investiciona banka". Njegova izgradnja je počela 1. marta 2011. godine i, prema ugovoru, trebalo je da bude završena 3. avgusta prošle godine. Završetak je bio pomeren za februar ove godine, ali je "Alpina" otišla u stečaj.

Most se gradi u okviru celokupne rekonstrukcije i modernizacije deonice pruge Gilje-Ćuprija-Paraćin, koju, prema ugovoru od 2. jula prošle godine, od 1. marta gradi italijanski konzorcijum "Italijana konstrukcioni-konzorcio Armatori Ferovijari". Reč je o dvokolosečnoj pruzi dugoj 10,5 kilometara za brzine do 167 kilometara na sat.

 

Komentari: 0

VESTI /iz kategorije/


REHAU-300X120-BANNER

Anketa

Kojom vrstom toplotne izolacije je izolovan vaš stan/kuća?
DARKO 15.04.2024.
Nadam se da će ulazak u tunel biti kroz par...
Nemanja 31.03.2024.
A coskovi kako se zidaju?
Miodrag 30.03.2024.
Kuću sam počeo da gradim na porodicnom iman...
Milan 30.03.2024.
Kad završe Ameri ovaj hotel nebi bilo loše ...
Dr 20.03.2024.
Najveća prednost betonskog crepa u odnosu n...

;