Ministar saobraćaja Srbije Aleksandar Antić najavio je da će do kraja sedmice biti formirana radna grupa za projekat modernizacije pruge Beograd-Budimpešta. Prema prvobitnim procenama modernizacija deonice pruge u Srbiji koštala bi 885 miliona evra, a u Mađarskoj 1,5 milijardi evra, a dogovor o tom projektu postigli su krajem novembra premijeri Kine, Srbije i Mađarske, Li Kećijang, Ivica Dačić i Viktor Orban.
Antić je na sastanku sa Kineskom međunarodnom asocijacijom građevinara rekao da će u radnoj grupi biti predstavnici ministarstva saobraćaja, finansija, građevinarstva, regionalnog razvoja, energetike, ali i predstavnici kompanija, Koridora, Železnice i Elektroprivrede Srbije.
- Srbija u svoje prioritete pored privrede u prvi plan stavlja saobraćajnu infrastrukturu, a politika Vlade je takva da je definisano da kao država nemamo mogućnost da čekamo sa velikim projektima – rekao je Antić.
Antić je rekao i da će 23. decembra u Beograd doći radna grupa kineske vlade koja će voditi razgovore o realizaciji izgradnje pruge Beograd-Budimpešta i saradnje na budućim projektima.
Ministar saobraćaja rekao je da je nivo javnog duga Srbije visok što nameće potrebe da sa predstavnicima kineske vlade i kompanija priča o realizaciji projekata kroz druge finansijske aranžmane, kao što su koncesije i privatno-javna partnerstva, a ne samo kredite.
- Prioriteti su nam, osim pruge Beograd-Budimpešta, izgradnja autoputa Beograd-Požega, autoputa Novi Sad-Ruma koji može da se produži prema Šapcu i Loznici, sa željom da se oni realizuju preko koncesija – naveo je Antić.
Predsednik Kineske međunarodne asocijacije građevinara Diao Šunše koju čini sedam najvećih građevinskih kompanija u Kini, pozvao je delegaciju Srbije na međunarodnu konferenciju koja će se održati u Makau u maju 2014. godine na kojoj Srbija može da predstavi plan za podršku projektima koji će predstaviti ne samo Kini, već i drugim zemaljama učesnicama konferencije.