BAU2025-468X60-BANNER

KSPALPHA-970X250-BANNER

Omiljeni graditelj novosadskih saobraćajnica

21.10.2013. | Novosadske novine

"Zavod za izgradnju grada" još uvek nije nastavio radove na trasi budućeg Bulevara Evrope koji su do sada uveliko trebali da budu gotovi i u toku je javna nabavka. Očekuje se da radovi konačno posle pauze od više od godinu dana uslede tokom zime, ako tenderi uspeju. Međutim, sa nastavkom radova se neće završiti priča oko gradnje poslednje deonice Bulevara Evrope, jer Novi Sad i dalje nema oko 600 miliona dinara koji  su avansno uplačeni Borovici transport 2012. godine iako na terenu nisu skoro ništa uradili.

Kako navode u "Zavodu za izgradnju grada", nedavno je podneta tužba protiv ovog preduzeća i nadaju se pozitivnom sudskom ishodu, kako bi povratili novac. Međutim, ovo je samo mali deo priče koja već traje nekoliko godina i za koju nisu još nije odgovarao, a za koje je zajednička "šifra" Dušan Borovica, odnosno njegovo preduzeće "Borovica transport". Radi se zapravo o tome da je Borovica i njegovo  preduzeće biti maltene omiljeni izvođač radova na gradnji gradskih saobraćajnica i to onih najvećih – Somborskog i Subotičkog bulevara (preimenovan u Bulevar Evrope).

Sve je počelo 2009. godine, manje od godinu nakon izbora, kada je na u najmanju ruku sumnjivom tenderu za izgradnju tih saobraćajnica, sa mesta najpovoljnijih ponuđača ispao JKP "Put" i mesto "pobednika" prepustio "Borovici transportu", "Europarku" iz Jajinaca i "Vojvodinaput-Bačkaputu", firmi u vlasništvu Mila Đuraškovića. Kako se moglo tada čuti, tadašnji direktor "Puta" je čak tokom noći morao da se vrati sa letovanja i promeni ponudu Puta, samo kako bi Borovica dobio posao. Tada je, kako se  sumnja, budžet oštečen za preko tri miliona evra, prihvatanjem skupljih i nepovoljnijih ponuda. Ono što je zanimljivo je i da su ti radovi pratili stalni problem, jer su tako loše izvođeni da je nekoliko puta došlo do presecanja strujnih kablova i vodovodnih cevi, pa je ceo zapadni deo grada stalno ostajao bez vode čime je i te kako napravljena dodatna šteta, ali nikad niko nije kažnjen ili odgovarao zbog toga.

Tokom narednih godina Borovica će imati i druge poslove koje će obaviti za grad i zaraditi milione i milione, a vrhunac je usledio neposredno  pred poslednje izbore, kad na tenderu u ZIG-u za završetak radova na gradnji Bulevara Evrope Borovica transport dobija sve poslove i to za 2,4 milijarde dinara. Tačnije, jedan posao je pripao JKP "Put", ali je kao podizvođač naveden "Borovica transport", što jeste u skladu sa zakonom, ali ne i sa logikom i zdravom poslovnom praksom. Vrhunac svega je što je "Borovica transport" uzeo poizvođača "Inter‚-kop" iz Šapca. Sve to če rezultirati time da tokom 2012.godine neće skoro ništa biti rađeno na trasi, sem dela koji je bio potreban za fotografisanje u sklopu predizborne kampanje. Tek posle promene vlasti će se ispostaviti da je tender za treću trasu Bulevara Evrope bila šarena laža i novo rukovodstvo će odmah raskinuti ugovore, jer faktički ništa nije urađeno. Međutim, dok je ZIG uspeo da  vrati "Putu" posao koji je i dobio na tenderu, novac za ostatak radova nedostaje. Naime, tadašnja uprava je isplatila 30 posto avansno iako ni metar Bulevara nije napravljen, a tom novcu se gubi svaki trag.

U ZIG-u su kako smo već spomenuli podneli tužbu tražeći povraćaj novca, ali još niko  nije odgovarao za ovu otimačinu iz budžeta koja staje oko 600 miliona dinara. Za sada nema nikavih zvaničnih informacija da policija ili tužilaštvo istražuju ovaj posao, mada je poznato da su mesecima ranije u ZIG-u boravili inspektori raznih državnih organa, kao i policija. Međutim, ovo nije jedini sumnjivi posao koji je "Borovica transport" radio  na prostoru grada, mada ih ima dosta u drugim opštinama u Vojvodini, pri čemu ovde ne računamo i dešavanja oko bivšeg "Heroj Pinkija" koji je  nakon kupovine od strane Dušana Borovice postao "Dunav agregat grupa" i sada je skoro potpuno uništen zbog lošeg upravljanja.

Naime, još 2011. godine su inspektori Pokrajinskog sekretarijata za energetiku utvrdili da preduzeće "Putevi" iz Sremske Mitrovice u vlasništvu Dušana Borovice mesecima iskopava kamen iz Nacionalnog parka Fruška gora, iako je tamo zabranjena svaka eksploatacija ruda. Tada je Borovica i pored nalaza inspekcije tvrdio da je sve po zakonu, dok je tadašnji direktor NP "Fruška gora" Dobrivoje Antonić pričao da se radi samo o sanaciji. Sve ovo bi i moglo da prođe, da nisu uslikane desetine kamiona Borovice kako iznose kamen.

Konačno krajem 2012. godine zbog sumnji na protivzakonitu eksploataciju kamena na lokalitetu Orlovo bojište, kod Paragova na Fruškoj gori, Agencija za borbu protiv korupcije zatražila je informaciju da li je na tom lokalitetu obavljen nadzor i šta je tom prilikom utvrđeno. Međutim, do danas nije poznato šta je urađeno i sve se čini  da niko neće odgovarati za ovo uništavanje Fruške gore. Inače, Borovici ovo nije bio prvi put da nezakonito iskopava na Frupkoj gori, jer je još 2002. godine NP "Fruška gora" podneo prijavu protiv njega, ali sve se završilo na tome iako mu je zabranjeno dalje kopanje tada, što je posle kako se ispostavilo nastavio posle par godina sa drugim preduzećem koje je kupio i koji se vodilo na njegovu ženu.

 

Komentari: 0

VESTI /iz kategorije/


XELLA-300X250-BANNER

Anketa

Kojom vrstom toplotne izolacije je izolovan vaš stan/kuća?
Saša Levi 24.11.2024.
Veseli me da će “Linearni grad” koji su prv...
Nenad 13.11.2024.
Lepa je ta inicijattiva. Da vidim kakva e b...
Ilija Čvorović 29.10.2024.
Ništa bez garaže
Aleksandra Nikolic 20.10.2024.
Tekst je iz 21. godine, sada je oktobar 24....
Aca 14.09.2024.
Dovoljno je voziti se Bulevarom od Kaluđeri...

;