INFONET-468X60-BANNER

SFSOPLATE-970X250-BANNER

Poslednje upozorenje pred isključenje sa "Žeželja"

13.09.2013. | Dnevnik

Ili će izvođači radova ubrzati svoj posao i promeniti pristup prema srpskim železnicama i izgradnji "Žeželjevog" mosta u Novom Sadu, ili će se morati raskinuti ugovor sa špansko-italijanskim konzorcijumom "Azvi-Tadei Horta Koslada" – što je mogućnost koja se razmatra, poručilo je poslovodstvo i stručne službe "Železnica Srbije" predstavnicima ambasade Španije u Srbiji, u nameri da se što pre prevaziđu problemi nastali zbog kašnjenja u izgradnji.

Generalni direktor "Železnica" Dragoljub Simonović i šef ekonomskog i trgovinskog odeljenja ambasade Španije Aitar Mate saglasili su se u tome da se pod hitno mora organizovati sastanak svih učesnika u tom poslu – predstavnika "Železnica Srbije", izvođača radova, Evropske unije i ambasade Španije u Srbiji, koja je zadužena da prati rad španskih firmi u našoj zemlji i da svojim angažovanjem doprinese prevazilaženju svih problema.

U "Železnicama Srbije" kažu da do rešenja moramo da dođemo što pre da Srbija i srpske železnice ne bi trpele dalju štetu. Simonović kaže da su "Železnice Srbije" kao investitor radova sve svoje obaveze izvršile, nema neplaćenih radova, niti faktura izvođača radova koje čekaju da budu plaćene. U ovom trenutku izgradnja "Žeželjevog" mosta kasni punih 19 meseci, od kojih je svega 103 dana zbog propusta srpskih železnica, i to prema izveštaju kompanije zadužene za stručni nadzor nad realizacijom radova.

Svaka godina kašnjenja u izgradnji tog objekta Srbiju košta četiri miliona evra i, po oceni "Železnica", te štete su za nas nenadoknadive. Po dosadašnjem tempu radova, koji je, istina, sada nešto brži nego ranije, "Železnice" nisu sigurne da konzorcijum izvođača radova ima tehničke i finansijske mogućnosti da posao završi. S tim u vezi, postavlja se pitanje na osnovu kojih kriterijuma i kakve tenderske dokumentacije je izvođač izabran kao najpovoljniji ponuđač jer među glavnim kriterijumima za tako velike projekte kao što je izgradnja železničko-drumskog mosta su upravo finansijska snaga i tehničke mogućnosti, koje se argumentuju dosadašnjim referencama na sličnim projektima.

Pripreme za rečni stub

Direktor projekta izgradnje mosta Srećko Ugrica izjavio je Dunav u potpunosti očišćen od ostataka pre više od 14 godina porušenog rečnog stuba i da se na tom mestu privode kraju pripreme za izgradnju novog stuba. Trenutno se menja materijal oko kesona – izvlači se postojeće kamenje i mulj i nasipa pesak da bi se lakše pobijale talpe (ograde iz kojih će se iscrpsti voda oko mesta gde će se graditi stub). Za koji dan trebalo bi da počne pobijanje šipova koji će držati konstrukciju za talpe, a za oko mesec mogla bi početi i izgradnja preostalog rečnog stuba.

 

Komentari: 0

VESTI /iz kategorije/


Anketa

Kojom vrstom toplotne izolacije je izolovan vaš stan/kuća?
Darko 15.12.2025.
Nije interesantno. Onom ko je gradio na tuđ...
Evgenii 14.12.2025.
Poboljšanje kvaliteta betona - 1/ Dodavanje...
Komšija 13.12.2025.
U ovom delu Bežanije vlada apsolutni urbani...
Thomm 15.11.2025.
Ova građevina je "inspirirana" skulpturama ...
Beograđanin 10.11.2025.
A koga će naterati ovaj zakon da pravilno o...

;