PRIJAVA-468X60-BANNER

BLANKO-970X250-BANNER

Barska pruga vapi za remontom

07.08.2013. | Politika

Kad je prekjuče (5. avgust 2013.) kod Užica iz šina iskliznula lokomotiva brzog voza Beograd-Bar dok je vukla četiri vagona puna putnika, srećom bez ozbiljnijih posledica, ovdašnji železničari nisu bili previše iznenađeni. "Dešava se to, sunce prži, a pruga je dotrajala, za remontom vapi", kratko su obrazložili taj slučaj dodajući da je ovakvih iskliznuća minulih godina već bilo na ovom delu barske pruge.

Uistinu, od nekadašnjeg graditeljskog ponosa završenog 1976. godine s projektovanim brzinama i od 100 kilometara na čas, pruga Beograd-Bar se u većem svom delu, usled neulaganja, pretvorila u trasu predugih putovanja, dotrajalih šina i pragova, laganih vožnji. Sada je, zbog dotrajalosti a zarad bezbednijeg saobraćaja, na 210 kilometara kroz Srbiju brzina smanjena u odnosu na projektovanu. I dok takvom trasom vozovi svakodnevno prolaze, pa i duge kompozicije natovarene novim "Fijatovim" automobilima što putuju u svet – a "Železnice Srbije" sada godišnje barskom prugom prevezu oko 600.000 putnika i 1,4 miliona tona robe – podaci o iskliznućima u poslednjoj deceniji upućuju na oprez.

Pitanje putnika i voznog osoblja se, stoga, sve glasnije čuje: kad će već jednom početi toliko potreban remont barske pruge sredstvima iz ruskog kredita. U „Železnicama Srbije“ najavljuju da bi od narednog proleća ti obimni radovi mogli da krenu, te da je potrebno oko tri godine za njihov završetak. Po rečima Nenada Stanisavljevića, direktora Medija centra "Železnica Srbije", iz ruskog kredita se ulaže 250 miliona evra u rekonstrukciju više od 200 kilometara barske pruge kroz Srbiju i upravo počinje izrada projektnih rešenja za tu namenu.

- Po nekim ranijim studijama, samo za uklanjanje laganih vožnji i vraćanje projektovanih brzina na našem delu barske pruge potrebno je od 50 do 70 miliona evra. Za kompletan remont pruge kroz Srbiju, koji bi uključio zamenu gornjeg i donjeg pružnog stroja, kao i sanaciju mostova i tunela, treba od 200 do 250 miliona evra. Dakle, suma kojom se iz tog dela ruskog kredita raspolaže dovoljna je za detaljnu obnovu. Procenjujemo da je ovo trogodišnji posao, koji će, kad bude završen, udahnuti novi život barskoj pruzi. Biće moderna, brza i bezbedna – najavljuje Stanisavljević.

 

Komentari: 0

Vezane kategorije


VESTI /iz kategorije/


Anketa

Kojom vrstom toplotne izolacije je izolovan vaš stan/kuća?
Darko 15.12.2025.
Nije interesantno. Onom ko je gradio na tuđ...
Evgenii 14.12.2025.
Poboljšanje kvaliteta betona - 1/ Dodavanje...
Komšija 13.12.2025.
U ovom delu Bežanije vlada apsolutni urbani...
Thomm 15.11.2025.
Ova građevina je "inspirirana" skulpturama ...
Beograđanin 10.11.2025.
A koga će naterati ovaj zakon da pravilno o...

;