INFONET-468X60-BANNER

BLANKO-970X250-BANNER

Alpine nema, most na Moravi u korovu

22.07.2013. | B-92

Železnički most kod Ćuprije, preko Velike Morave, koji je trebalo da bude završen još prošlog leta, sada stoji izložen "zubu vremena". Naime, radovi su prekinuti pošto je austrijsko slovenački konzorcijum Alpina-Meteorit otišao u stečaj. Neugrađeni delovi mosta, kojih je dosta i razbacani su okolo u neredu, zahvaćeni su korozijom, a betonski stubovi zarastaju u korov. Gradilište je pusto i tamo je samo jedan čuvar kome je, kako kaže, "naređeno" da novinari ne slikaju most, "jer je to zabranjeno".

"Svi betonski stubovi, predviđeni projektom su završeni, ugrađeno je blizu 11.000 tona betona i što se tiče betonskih radova oni su završeni, ostalo je da se završi montaža i podužno navlačenje konstrukcije", rekao je ranije Tanjugu inženjer zadužen za stručni nadzor Nikola Stefanović.

Za razliku od stubova, od 322,5 metara koliko će most biti dug, izgrađeno je samo 67,5 metara. Na gradilištu je dosta čeličnih elemenata, "oko 1.800 tona, od 2.400 koliko je potrebno za izgradnju novog mosta". Čelični elementi rade su u Fabrici u Bitolju, koja treba da isporuči još oko 600 tona, što je sada veliko pitanje jer je i ta fabrika otišla u stečaj.

Izgradnju mosta preko Velike Morave sa oko devet miliona evra finansira Evropska investiciona banka. Njegova izgradnja je počela 1. marta 2011. godine i prema ugovoru trebalo je da bude završena 3. avgusta prošle godine. Završetak je bio prolongiran za februar ove godine, a prema sadašnjoj situaciji, teško je predvideti kada bi se to moglo desiti.

Reč je o mostu na deonici Jovac-Ćuprija, međunarodne železničke pruge na Koridoru 10, između Beograda i Niša.

Most je, prema projektu, čelični, težak 2.400 tona, dug 322,5 metara u pet raspona dužine 52,5 do 83,5 metara. Držaće ga šest stubova do kojih su dva rečna. Projektovano je da se stubovi nalaze na 84 šipa. Delovi čelične konstrukcije se rade u Pogonima u Bitolju (Makedonija) i Mariboru (Slovenija) i u Ćupriju se odstavljaju u kompletu gde se vrši njihovo montiranje.

Most se gradi u okviru celokupne rekonstrukcije i modernizacije deonice pruge Gilje-Ćuprija-Paraćin, koju, prema ugovoru od 2. jula prošle godine, od 1.marta gradi Italijanski konzorcijum "Ic Italiana Construzioni-Consorzio Armatori Ferroviari Italia". Reč je o dvokolosečnoj pruzi dugoj 10,5 kilometara za brzine do 160 kilometara na sat.

Za razliku od mosta, radovi na pruzi su u punom zamahu, a do sada je završeno oko 40 odsto radova, izjavio je odgovorni izvođač radova Željko P. Marković.

 

Komentari: 0

VESTI /iz kategorije/


ISTAKNUTE FIRME /iz kategorije/


Anketa

Kojom vrstom toplotne izolacije je izolovan vaš stan/kuća?
Darko 15.12.2025.
Nije interesantno. Onom ko je gradio na tuđ...
Evgenii 14.12.2025.
Poboljšanje kvaliteta betona - 1/ Dodavanje...
Komšija 13.12.2025.
U ovom delu Bežanije vlada apsolutni urbani...
Thomm 15.11.2025.
Ova građevina je "inspirirana" skulpturama ...
Beograđanin 10.11.2025.
A koga će naterati ovaj zakon da pravilno o...

;