Pruga Gilje-Ćuprija-Paraćin u dužini od 10,5 km, na železničkom Koridoru 10, trebalo bi da bude izgrađena do početka aprila 2014. godine, a izvođač radova, italijanski konzorcijum "Italiana construzioni - consorzi Armatori Ferroviari Italy", odlučan je da završi taj posao, uprkos teškoćama.
Problem trenutno predstavljaju jake podzemne vode, ali i loše vremenske prilike, izjavio je odgovorni izvođač radova Željko Marković.

- Nismo imali više od pet dana u kontinuitetu, a da nije padala kiša – dodao je Marković, napominjući da je problem i to što još nije u celosti završena eksproprijacija zemljišta i stambenih objekata.
Reč je o deonici za brzine vozova od 160km, koja će koštati 16,2 miliona evra, a radovi se finansiraju iz kredita Evropske investicione banke.
- Na poslu je angažovano dnevno od 150 do 200 ljudi, kao i srpske firme i domaći materijal, stručnjaci "Telekoma", "Elektrodistribicije", geolozi Zavoda za zaštitu spomenika kulture, demineri... – napomenuo je Marković i pohvalio "Vodoprivredno preduzće" iz Ćuprije i "Ingrap" iz Jagodine. - Italijanski konzorcijum najozbiljnije je shvatio posao na izgradnji nove deonice dvokolosečne pruge na Koridoru 10 od stajališta Gilje preko Ćuprije do Paraćina i odlučni su da završe ovaj posao po cenu da nemaju nikakvu dobiti 0 rekao je Marković.
Betonski pragovi za prugu i skretnice radiće naše firme, dodao je on i izrazio očekivanje da će uskoro biti rešeno i pitanje nastavka radova na železničkom mostu preko Velike Morave, koji je počeo da gradi, pa napustio austrijsko-slovenački konzorcijum "Alpine-Meteorit".






























;