Najveći bankrot u istoriji posleratne Austrije zadesio je građevinsku kompaniju Alpina. To se samim tim odrazilo i na ovako lošu situaciju u našoj putnoj privredi i na probijanje rokova na nekoliko kapitalnih projekta u Srbiji. Podizvođači svoja potraživanja prema Alpini mogu prijaviti nadležnom sudu u Beču do 16. avgusta, a prvo poverilačko ročište zakazano je za 4. jul, saopštavaju iz preduzeća "Koridori Srbije".

I pored finansijskih poteškoća, Alpina dalje radi, odnosno podizvođač na sanaciji starog mosta preko Dunava kod Beške. Rokovi za rekonstrukciju starog mosta i prilaznih saobraćajnica, pomerani su više puta, poslednji u maju ove godine. Inače, sredstva obezbedila je EIB, izvođač je Alpina, podizvođač "Mostogradnja".
Radovi su u završnoj fazi i predstoji izgradnja odbojne ograde, postavljanje hidroizolacije i asfaltiranje. Podmlađivanje starog mosta, izgrađenog pre skoro 40 godina usledilo je nakon izgradnje novog, koji je ušao u enciklopediju graditeljstva. Međutim, nakon toga usledilo je cenkanje i Austrijanci su skoro tri puta povećali cenu zbog nepredviđenih troškova. Suma je premašila 100 miliona evra, a kako kažu u "Putevima Srbije", arbitraža je neizbežna.
Da li nakon problema sa stranim investitorima treba dati značajniju ulogu domaćim graditeljima, koji po pravilu ostaju po strani i ostaju bez referenci, pitanje je nakon slučaja Alpine. Neki su smeli u procenama i sličnu sudbinu predviđaju Žeželjevom mostu. Rok je već pomeren sa ove na narednu godinu.






























;